Nieuws

3 tips om meer uit je site te halen

Gepubliceerd op: 12 april 2016 door Webbureau Vest161

Een website is tegenwoordig meer dan alleen een digitaal visitekaartje. Bezoekers komen niet alleen op je site, omdat ze je al kennen. Nee, de bezoeker anno 2016 is op zoek naar een oplossing voor zijn behoefte. En die verwacht dat op jouw website te vinden. Daarom is het belangrijk dat je dat de bezoeker niet te lastig maakt. Doe je dat wel, dan is de kans namelijk groot dat ‘ie dan afhaakt. ‘Dag, potentiële klant’. Dit kun je voorkomen. En dat kan al met een paar eenvoudige aanpassingen aan je site. In dit artikel geef ik je 3 tips om meer uit je site te halen!

Conversies: KISS

Houd je conversies KISS, een afkorting die je wellicht al kent; oftewel Keep It Short & Simple. En dat geldt eigenlijk voor alle conversies. Websitebezoekers zitten niet te wachten op lange formulieren die veel tijd kosten om in te vullen - tenzij ze daar echt wat voor terugkrijgen. Een inschrijfformulier voor je e-mailing database moet juist zo kort mogelijk. Het liefst zou je alles te weten willen komen van diegene, maar dat schrikt bezoekers af. De oplossing. Vraag alleen naar het broodnodige; hun naam en e-mailadres. Zo is de drempel een stuk lager voor de bezoeker om zich in te schrijven. En behaal jij dus meer conversies.

  • Tip: Maak bij elke conversie duidelijk wat de bezoeker kan verwachten. Bij een inschrijfformulier voor een e-mailing kun je bijvoorbeeld toevoegen hoe frequent er e-mailings worden verstuurd en dat uitschrijven een fluitje van een cent is.

Content: blijf bij de kern

Veel ondernemers zijn gepassioneerd over wat ze doen. Dat zie je soms terug op tekstpagina’s. Hele lange tekstpagina’s. Voor de bezoeker absoluut niet aantrekkelijk om te lezen. Maar aan de andere kant dien je voor de SEO weer bepaalde richtlijnen aan te houden. De oplossing? Houd de kern minimaal, en leg de keuze bij de bezoeker neer om meer informatie te tonen. Dit kan bijvoorbeeld door gebruik te maken van ‘toggles’ of ‘tabs’.

Webdesign dat past

Een webdesign dat aansluit bij de positionering van je organisatie is misschien nog wel het belangrijkste. ‘Verwachtingsmanagement’ met een duur woord. Het webdesign moet passen bij dat wat jij wilt uitstralen. Exclusiviteit en luxe of juist een prijsvechter en daarmee goedkoop? Elk webdesign heeft een eigen uitstraling en daar kies je bewust voor. Bespreek dit dus goed met je webdesigner of het webbureau waarmee je samenwerkt! 

Meer blogs over websites, webshops én online marketing? Bekijk ze hier!

 

 

Meer nieuws uit deze provincie

  • Pas op voor foto’s zonder auteursrecht!

    Rare titel, ik leg hem zo uit. Deze column is interessant voor zowel webdesigners als hun opdrachtgevers. Hoe vaak komt het niet voor dat een webdesigner of hun opdrachtgever naast wat lorum ipsum teksten bij de bouw van een nieuwe website/webshop ook even wat foto’s scoort van “google” of van een concurrent die hetzelfde verkoopt, alleen voor de test hoe het eindresultaat er uit kan zien?

    Gepubliceerd op: 04 juli 2018

    Rare titel, ik leg hem zo uit. Deze column is interessant voor zowel webdesigners als hun opdrachtgevers. Hoe vaak komt het niet voor dat een webdesigner of hun opdrachtgever naast wat lorum ipsum teksten bij de bouw van een nieuwe website/webshop ook even wat foto’s scoort van “google” of van een concurrent die hetzelfde verkoopt, alleen voor de test hoe het eindresultaat er uit kan zien?

    Hier lees je meer!

  • NIEUWE MAGENTO 2 WEBSHOP LIVE: BHVTOTAAL

    Na maanden hard werken is de nieuwe Magento2 webshop van BHVtotaal.nl live! Woensdagavond is de knop omgezet en is de migratie van de oude Drupal-webshop naar de nieuwe Magento2 webshop voltooid. Met een nieuw CMS, een nieuw design, nieuwe productfoto’s en nieuwe productteksten is BHVtotaal klaar om door te groeien.

    Gepubliceerd op: 09 januari 2017

    Na maanden hard werken is de nieuwe Magento2 webshop van BHVtotaal.nl live! Woensdagavond is de knop omgezet en is de migratie van de oude Drupal-webshop naar de nieuwe Magento2 webshop voltooid. Met een nieuw CMS, een nieuw design, nieuwe productfoto’s en nieuwe productteksten is BHVtotaal klaar om door te groeien.

    Hier lees je meer!

  • Wat en waarom https (beveiligde sites) en SSL-certificaten

    Veiligheid op internet wordt een steeds groter issue. Termen als 'https' en 'SSL-certificaat' vliegen ons om te horen. Als ondernemer is het gemakkelijk dit gewoon te negeren en te denken dat u(w website) niks overkomt. Maar nu Google zijn algoritmes heeft aangepast en websites mét beveiligingscertificaat beter gaan scoren, wordt veiligheid eigenlijk afgedwongen. Want niet meedoen betekent minder goed gevonden worden, met alle gevolgen van dien. Vraagt u zich af wat https en SSL allemaal inhoudt?

    Gepubliceerd op: 09 januari 2017

    Veiligheid op internet wordt een steeds groter issue. Termen als 'https' en 'SSL-certificaat' vliegen ons om te horen. Als ondernemer is het gemakkelijk dit gewoon te negeren en te denken dat u(w website) niks overkomt. Maar nu Google zijn algoritmes heeft aangepast en websites mét beveiligingscertificaat beter gaan scoren, wordt veiligheid eigenlijk afgedwongen. Want niet meedoen betekent minder goed gevonden worden, met alle gevolgen van dien. Vraagt u zich af wat https en SSL allemaal inhoudt?

    Hier lees je meer!

  • Een Heersende SEO-training

    Internetbureau Heers gaat bijna 20 jaar SEO-kennis delen in een Heersende SEO-training.

    Gepubliceerd op: 14 december 2016

    Internetbureau Heers gaat bijna 20 jaar SEO-kennis delen in een Heersende SEO-training.

    Hier lees je meer!