Nieuws

Val op met je website

Gepubliceerd op: 08 december 2016 door Deep Graphic Design

Top 5 elementen die aandacht trekken op jouw website.

1) Maak gebruik van beweging

Veel websites zijn opgebouwd uit statische content en spreken daardoor minder tot de verbeelding. Beweging zorgt voor extra attentiewaarde en laat de content meer opvallen. Met beweging kan je de bezoeker letterlijk sturen naar de content die jij relevant vindt. Kortom, het geeft jouw website net dat extra stukje beleving waarmee je je kan onderscheiden van je concurrenten.

Gebruik een geanimeerd logo
Je ziet het steeds vaker. Bij het laden van een website verschijnt het bedrijfslogo in de vorm van een korte animatie. Deze vorm van beweging zorgt ervoor dat men heel even gericht is op het logo. Daarnaast is een mooie manier om je bedrijfsvisie visie uit te dragen.

Ga voor beelden met meerwaarde
Een andere trend zijn ‘Cinemagraphs’. Op het eerste gezicht zijn dit normale beelden maar als je beter kijkt bewegen er elementen in het beeld. Denk aan een landschap waarin je heel licht het water ziet bewegen of wolken voorbij ziet drijven. Het mooie van deze techniek is dat het wat rustiger overkomt dan een video of animatie. De bezoeker zal meer willen ontdekken en langer op de website blijven.

 

2) Gebruik beelden met impact

Websites bestaan tegenwoordig voor het grootste gedeelte uit beeld. Niet voor niets hebben we de uitdrukking ‘een plaatje zegt meer dan 1000 woorden’. Beeldtaal werkt veel sneller dan woordtaal. Het is een krachtig instrument om klanten te overtuigen en het juiste gevoel over te brengen. Wees je daarom bewust van de impact die beeld op jouw bezoeker heeft en kies ze zorgvuldig. Kies je voor ‘zakelijk en ingetogen’ of juist ‘uitbundig en kleurrijk’? Welke stijl je ook kiest, het gaat erom dat het beeld indruk maakt en dat het de toeschouwer aanzet er twee keer naar te kijken.

 

3) Vertel het met pakkende teksten

Een website kan er letterlijk als een ‘plaatje’ uitzien, uiteindelijk draait het erom dat men kan lezen waar jouw bedrijf voor staat. Ook hierbij geldt hetzelfde principe: zorg ervoor dat je direct imponeert. Dit doe je door te verrassen. Begin met een tekstkop die tot de verbeelding spreekt en blijft hangen. Hou daarna de aandacht vast door gebruik te maken van een korte opsomming waarin de lezer al kan zien wat ze in de rest van de tekst kunnen verwachten. Op deze manier trek je de bezoeker stap voor stap in jouw verhaal en blijven ze langer geboeid.

 

4) Kleur is key

De keuze van het juiste kleurenpallet is enorm belangrijk. Ook hierin kan je de bezoeker sturen naar de elementen die belangrijk zijn. Geef het contactformulier bijvoorbeeld een afwijkende kleur waardoor het extra opvalt. Kijk daarnaast ook eens goed naar de kleur van de call2action buttons. Geef de buttons allemaal dezelfde onderscheidende kleur zodat ze extra opvallen en meer respons genereren.

 

5) Hou je website rustig en overzichtelijk

Veel websites zijn zó druk dat je door de bomen het bos niet meer ziet. Het gaat er niet om zoveel mogelijk te laten zien. Het gaat erom dat wat je laat zien ook daadwerkelijk gezien én gelezen wordt. Dit gaat beter als je de rust bewaard. Gun de bezoeker de tijd om jouw informatie rustig in zich op te nemen. Het geeft hen vertrouwen in jou als bedrijf en zullen eerder geneigd zijn voor jou te kiezen.

Vond je dit artikel interessant? Neem dat contact met ons op dan vertellen wij je graag meer over de mogelijkheden.

Remco Hofman

Creatief directeur
Deep Graphic Design

Meer nieuws uit deze provincie