Case gepubliceerd op 05 maart 2015
Ontwikkeld door MediaCT
Met domotica kun je allerlei apparaten in huis besturen, met Beaumotica maak je je interieur mooier. Beaumotica.nl is een webwinkel die sfeer in huis brengt met verlichting van Philips en lifestyleproducten van iittala. MediaCT implementeerde een nieuw Magento-thema over de oude shop en realiseerde daarmee een grote ontwikkelingsslag. De website ademt sfeer met prachtig beeldmateriaal, uitgebreide informatie, een veilig en goed doordacht aankoopproces en uitmuntende klantenservice. Beaumotica beschikt nu over de gewenste professionele, sfeervolle uitstraling en is klaar voor de toekomst.
Beaumotica was toe aan een volgende stap in zijn ontwikkeling. De site mocht professioneler en strakker. En er mocht meer gevoel in, om bezoekers in sfeerbeelden te laten beleven wat verlichting - zowel binnen als buiten - kan realiseren. Verder moest er focus worden aangebracht, zodat bezoekers gerichter een aankoop kunnen doen.
Beaumotica had al een Magento Enterprise-shop, dus er lag een uitstekende basis om op voort te borduren. De oude shop is als uitgangspunt genomen en alle bestaande functionaliteiten zijn gebruikt. Er is echter een nieuw thema overheen geïmplementeerd. De content van de site is in feite niet veranderd, maar de manier waarop deze wordt gepresenteerd en de focus die is aangebracht zijn compleet anders. Er zijn elementen verwijderd én toegevoegd om de gewenste focus en professionele uitstraling te realiseren.
Het strakke design is aangeleverd door e-Activists. De keuze voor samenwerking met dit bedrijf was overigens snel gemaakt, want MediaCT heeft al vaker met hen samengewerkt, onder meer voor Koffiecentrale. Ook Beaumotica werkt al jaren met dit bedrijf. Het stramien voor de homepage, categoriepagina en detailpagina is aangeleverd door e-Activists. De overige pagina’s kon MediaCT naar eigen inzicht invullen.
Projectmanager Juran van Breukelen: “Dit is iets waar we echt trots op zijn. Onze front-enders hebben ervoor gezorgd dat de voorkant van de shop volkomen in balans is en goed staat, zelfs bij verschillende resoluties. Er is veel oog voor detail, alles is perfect uitgelijnd en alle teksten, kaders, afbeeldingen en verhoudingen in het beeld kloppen. Het werken aan voorkant van een webshop is een heel ander specialisme dan werken aan de achterkant. Dat is precies de reden waarom we bij MediaCT zowel front-enders als back-enders hebben met expertises die elkaar aanvullen.”
Voor de klant had het toevoegen van sfeer aan de site topprioriteit. Bezoekers moeten een bepaald gevoel krijgen dat hen aanspreekt en daardoor overgaan tot aankoop. Er is gekozen voor sfeerbeelden in de vorm van grote achtergrondfoto’s waar de informatie overheen ligt. Deze beelden kunnen per pagina geheel naar keuze worden ingesteld waardoor er steeds een andere sfeer gecreëerd wordt. MediaCT heeft hiervoor een speciale widget gemaakt.
De bezoeker kan kiezen of hij verlichting op merk, op sfeer of op type wil zoeken. Door deze verbetering kan hij zich gemakkelijker oriënteren in het aankoopproces. Bovendien wordt hij op ideeën gebracht. Op de detailpagina’s staan video’s en grote foto’s, zodat de klant zich een duidelijk beeld kan vormen van het product. Wat gebeurt er als je het licht aandoet? Hoeveel licht geeft de lamp? Hoe groot is die lamp nu eigenlijk?
Naast B2C bedient Beaumotica ook zakelijke klanten. Deze B2B-klanten hebben vaak meer dan één product nodig. Voor een bestelling van meer dan 10 stuks biedt de site daarom de mogelijkheid tot het aanvragen van een offerte. Dit is geen standaardoptie in Magento en is door MediaCT op verzoek van de klant aan de shop toegevoegd.
Omdat het aantal mobiele gebruikers van webshops toeneemt, is het slim om over een mobiele variant van de shop te beschikken. Er is daarom besloten voor een volledig adaptive site met drie versies: groot, iets kleiner en mobiel. Omdat je als bezoeker het liefst grote productfoto’s ziet, is daar rekening mee gehouden bij het maken van de verschillende varianten. MediaCT is hierbij kritisch en nauwkeurig te werk gegaan om ervoor te zorgen dat de webshop er in elke resolutie goed uitziet en dat de verhoudingen bewaard blijven.
Beaumotica beheert alle producten en categorieën buiten Magento in een ERP-systeem. Via een koppeling wordt alles vervolgens in Magento geplaatst. Deze koppeling met Magento moet optimaal zijn, zodat de klant een wijziging in zijn ERP-systeem met één druk op de knop in Magento kan invoeren.
Beaumotica.nl bood als eerste Nederlandse webshop producten van Philips Hue aan en is bovendien preferred Philips Hue reseller. De shop biedt een unieke optie om voor maatwerk te kiezen. In een overzichtelijk proces wordt de klant door een aantal stappen geleid om zijn eigen optimale Philips Hue combinatie samen te stellen. Aan de linkerkant van het scherm kan hij keuzes maken, terwijl aan de rechterkant direct de prijzen verschijnen. Deze optie hebben we gerealiseerd met behulp van de Magento-functionaliteit Bundle Products. Op alle mogelijke combinaties wordt een toelichting gegeven, zodat de klant een weloverwogen keuze kan maken. Het voordeel hiervan is dat bezoekers in het aankoopproces worden geadviseerd bij het kopen van bijpassende producten.
Direct vanaf het begin merkten wij dat Beaumotica een echte professional is. Samen hebben we een proces neergezet om de puntjes op de i te zetten en een robuuste, sfeervolle webshop te realiseren.
Henry van der Borg, directeur van Beaumotica: “We zijn bijzonder trots op onze nieuwe shop waarin de klant echt kan zien en ervaren wat verlichting voor een interieur kan betekenen. De samenwerking met MediaCT was zeer plezierig. Hun planmatige werkwijze, heldere communicatie en professionele houding hebben ons direct het vertrouwen gegeven dat we een uitstekende partner hebben gevonden.”
Beaumotica heeft gekozen voor een MOOS (MediaCT Optimalisatie en Ondersteuning Service) van 2 jaar en heeft al een aantal wensen voor de toekomst. Eén daarvan is de implementatie van Tweakwise, een extensie waarmee de webwinkel een razendsnelle gespecialiseerde zoekfunctie krijgt. Ook kan de webwinkelier zelf bepalen in welke volgorde producten worden getoond (ranking) op basis van variabelen als populariteit, marge, voorraad of beoordeling. Bovendien zorgt Tweakwise ervoor dat klanten snel en efficiënt naar het gewenste resultaat worden geleid.
Henry van der Borg: “We groeien heel hard. Door de implementatie van de nieuwe shop kunnen we onze groei nu ook met cijfers inzichtelijk maken. Zo hebben we inzicht in de aantallen bezoekers en de conversies. Het is allemaal een stuk eenvoudiger geworden. Het is nog te vroeg voor exacte cijfers, maar op dit moment hebben we de omzet van vorig jaar al gehaald, terwijl de drukste maanden nog moeten starten.“
‘C’ommerce & ‘T’echnology, het fundament van MediaCT. MediaCT is hét toonaangevende e-commerce ontwikkelbureau, gespecialiseerd in het Magento platform. Als strategisch partner op het gebied van techniek bieden wij het hoogste kwaliteitsniveau in de ontwikkeling van nieuwe webwinkels en in de optimalisatie en doorontwikkeling van bestaande webwinkels.
Met ons marketing DNA, conversiegerichte mentaliteit en uitstekende technische kennis lopen wij voorop in de markt. Wij staan voor perfectie, hebben liefde voor ons vak en werken aan duurzame relaties met onze klanten.
Door strategische partnerships bieden wij hoogwaardige en complete ondersteuning met betrekking tot alle e-commerce disciplines, van backoffice tot internet marketing vraagstukken.
Het team bestaat uit toegewijde, communicatieve vakidioten. Wij staan voor korte lijnen en eerlijke communicatie. Vanuit Groningen bedienen we meer dan 60 gerenommeerde e-commerce ondernemingen door heel Nederland. Wij inspireren, motiveren en tillen onze klanten naar het volgende niveau. Eén partner, één gezamenlijk doel.
MediaCT - E-commerce Experts at Heart
Bekijk het profiel van MediaCT
Al meer dan 3 jaar is Sebwite de vertrouwde partner van Doublepoint voor het onderhoud van de webshop. Nadat de eerste webshop goed dienst had gedaan om het bedrijf op te starten is er na de officiële release van Magento 2 besloten om een geheel nieuwe webshop te bouwen.
Een mooie en mobielvriendelijke website, op maat gemaakt door KIWI webgroep.
Zoë is echt de online verkoopster! Zoë is een virtuele assistent (zoals Siri of Cortana) die bezoekers kan helpen met het vinden van de juiste producten. Niet enkel door te zoeken; maar ook vragen beantwoorden of selecties maken.
Een adaptive WooCommerce webshop met automated marketing gericht op conversie, conversie en conversie.
Voor RAP elektrische fietsen hebben we een Full-service benadering mogen aanbieden. Door het opzetten van een goede online-marketingstrategie en een goed converterende website bereiken we top resultaten. Hier zijn we nooit mee klaar en blijven we iedere maand verbeteren, elke maand weer.
De website van Vloer en Raamdecor maakt de veelzijdigheid van hun assortiment visueel aantrekkelijk. Door de wekelijkse nieuwsberichten en acties die op de site verschijnen, blijven de bezoekers helemaal op de hoogte!
Responsive website met database t.b.v. presentatie en offerte aanvraag tuinhuisjes en link naar unieke tuinhuis configurator incl. zoekmachine optimalisatie en Google AdWords campagne.
Voor ikwiltuinmeubelen.nl heeft Webba deze Magento webshop mogen realiseren.
Een complexe meertalige multistore waarbij gebruiksvriendelijkheid en design naadloos op elkaar aansluiten
Het gaat goed met NYDJ en dat is logisch, want in de jeans van NYDJ zie je er een maat slanker uit. Welke vrouw wil dat nou niet? Het ambitieuze NYDJ had behoefte aan een nieuwe webwinkel die zowel nu als in de toekomst voldoende functionaliteit biedt. MediaCT ontwierp en realiseerde een gloednieuwe shop die volop ruimte biedt voor groei en ontwikkeling.
Simon Lévelt, een van de bekendste namen in de wereld van koffie en thee, had al een webwinkel, maar wilde een nieuwe shop waarmee ze klaar zouden zijn voor online groei. Aan de hand van een design van digitaal projectbureau ‘concept en zo’ realiseerde MediaCT de nieuwe winkel. De cijfers liegen er niet om: de online groei is na een half jaar verdubbeld.
Fairphone wilde een nieuwe webwinkel die kon meegroeien met hun ontwikkeling en ambities. En een beetje snel graag! In een high-speed project heeft MediaCT op basis van Magento Enterprise een webwinkel gerealiseerd die vanaf de livegang ongekend succesvol is.
Met domotica kun je allerlei apparaten in huis besturen, met Beaumotica maak je je interieur mooier. Beaumotica.nl is een webwinkel die sfeer in huis brengt met verlichting van Philips en lifestyleproducten van iittala. MediaCT implementeerde een nieuw Magento-thema over de oude shop en realiseerde daarmee een grote ontwikkelingsslag. De website ademt sfeer met prachtig beeldmateriaal, uitgebreide informatie, een veilig en goed doordacht aankoopproces en uitmuntende klantenservice. Beaumotica beschikt nu over de gewenste professionele, sfeervolle uitstraling en is klaar voor de toekomst.
Twyst.nl is dé webshop voor trendy ondergoed voor heren, dames en kinderen. Ze waren al enige tijd bezig met de overstap naar een Magento webshop en wilde graag dat een professionele partij hen zou helpen de webshop te laten aansluiten bij de wensen van hun klanten.
Redkiwi bouwde voor Grandcruwijnen een webshop met veel functionaliteiten. De bezoeker kan niet alleen verfijnd zoeken in een uitgebreid assortiment, hij kan ook notities bijhouden bij eerder bestelde wijnen en sparen voor kortingen.
Horloges.nl is de online specialist op het gebied van sieraden en accessoires.Horloges.nl wilde de verschillende webshops compleet vernieuwen en optimaliseren. MediaCT heeft alle shops een upgrade en een complete restyling gegeven om de conversie en de belevingswaarde te verbeteren.
Autosport Tepper B.V is dé specialist op het gebied van autotuning- en cardesign-producten met een groot aantal dealers als afnemers. AutoStyle.nl dient als groothandel en biedt met de realisatie van het project voor meer dan 200 unieke dealers de webshop aan als platform om de producten in een dealer gepersonaliseerde omgeving te verkopen.
Ter realisatie van een ‘bricks & clicks’ strategie heeft MediaCT voor Amac een geheel vernieuwde Magento Enterprise webshop gerealiseerd die het online bestellen van producten mogelijk maakt. Daarbij vormt de nieuwe webshop de eerste stap in de richting van een volledig geïntegreerde omnichannel retail benadering.
Drie jaar geleden lanceerde herenmodespeciaalzaak Jac Hensen een webwinkel. Die liep best goed, maar droeg niet bij aan de zorgvuldig opgebouwde merkuitstraling van het bedrijf. Een website, een blog, een webwinkel en tien fysieke vestigingen in Oost-Nederland: Jac Hensen had het allemaal, maar de cohesie ontbrak. De moderetailer was op zoek naar een uniforme look and feel. Geen losse onderdelen en geen onderscheid tussen online en offline. MediaCT en designbureau Skybox gingen begin 2013 van start met de nieuwe installatie van het Magento-platform om deze wens te realiseren. In september ging de shop live. “Dit is een complete metamorfose die strategisch gezien voor ons van grote waarde is,” zegt Robin Hensen.
Met domotica kun je allerlei apparaten in huis besturen, met Beaumotica maak je je interieur mooier. Beaumotica.nl is een webwinkel die sfeer in huis brengt met verlichting van Philips en lifestyleproducten van iittala. MediaCT implementeerde een nieuw Magento-thema over de oude shop en realiseerde daarmee een grote ontwikkelingsslag. De website ademt sfeer met prachtig beeldmateriaal, uitgebreide informatie, een veilig en goed doordacht aankoopproces en uitmuntende klantenservice. Beaumotica beschikt nu over de gewenste professionele, sfeervolle uitstraling en is klaar voor de toekomst.
Gallagher, wereldwijd marktleider op het gebied van elektrische afrasteringen, is groot geworden door klanten te adviseren over kwaliteitsproducten via een uitgebreid dealernetwerk. Er was behoefte aan een robuuste, toekomstbestendige website waarmee het online kanaal verder kon worden benut. De vele dealers met hun knowhow en jarenlange ervaring spelen daarin een belangrijke rol. Behalve Gallagher zelf staan zij de klanten bij met raad en daad. Gallagher koos MediaCT als partner om de nieuwe site te realiseren.
Fairphone wilde een nieuwe webwinkel die kon meegroeien met hun ontwikkeling en ambities. En een beetje snel graag! In een high-speed project heeft MediaCT op basis van Magento Enterprise een webwinkel gerealiseerd die vanaf de livegang ongekend succesvol is.
Simon Lévelt, een van de bekendste namen in de wereld van koffie en thee, had al een webwinkel, maar wilde een nieuwe shop waarmee ze klaar zouden zijn voor online groei. Aan de hand van een design van digitaal projectbureau ‘concept en zo’ realiseerde MediaCT de nieuwe winkel. De cijfers liegen er niet om: de online groei is na een half jaar verdubbeld.
Het gaat goed met NYDJ en dat is logisch, want in de jeans van NYDJ zie je er een maat slanker uit. Welke vrouw wil dat nou niet? Het ambitieuze NYDJ had behoefte aan een nieuwe webwinkel die zowel nu als in de toekomst voldoende functionaliteit biedt. MediaCT ontwierp en realiseerde een gloednieuwe shop die volop ruimte biedt voor groei en ontwikkeling.
Een nieuwe Magento2 webshop voor de dames van World of rings.
Bekijk deze caseVoor Rituals is een online reservering applicatie ontwikkeld die bezoekers de mogelijkheid geeft online Urban Spa behandelingen te boeken.
Bekijk deze caseEen Magento webshop, op maat gemaakt door KIWI webgroep.
Bekijk deze caseVoor RAP elektrische fietsen hebben we een Full-service benadering mogen aanbieden. Door het opzetten van een goede online-marketingstrategie en een goed converterende website bereiken we top resultaten. Hier zijn we nooit mee klaar en blijven we iedere maand verbeteren, elke maand weer.
Bekijk deze case