Case gepubliceerd op 05 oktober 2015
Ontwikkeld door Level Level
Nieuws.nl is een responsive WordPress Multisite met focus op content en met ruimte voor advertising. De lokale en regionale sites van Nieuws.nl worden gerund door zelfstandige franchisenemers en zijn een belangrijk onderdeel van de site. Op dit moment draaier er 408 websites vanuit één WordPress installatie.
Bij dit project gaat het vanzelfsprekend om de content. Dit was ook het uitgangspunt wat betreft de vormgeving van de website. Dat betekent geen decoratieve vormgevingselementen, maar weloverwogen en consistent gebruik van: kleuren, vlakken, marges, koppen, tekstgrootte, regellengte en regelhoogte. Naast een consistente en herkenbare stijl zorgt dit ervoor dat de gebruiker de content van een website op een prettige manier tot zich kan nemen, en op een intuïtieve manier kan navigeren.
De homepagina van nieuws.nl is technisch zo opgebouwd dat de redactie de volledig vrijheid heeft in de opbouw en indeling van artikelen. De volgorde van berichten kan handmatig bepaald worden waarbij men per bericht kan kiezen uit een aantal verschijningsvormen. Zo kan men kiezen voor een prominente afbeelding of juist een prominente titel.
Op categorieniveau is er juist gekozen voor een automatische volgorde. Het merendeel van deze content loopt automatisch de database binnen via een feed van NOVUM. De berichten mét afbeelding worden automatisch bovenaan uitgelicht. Daaronder begint de lijst met berichten in chronologische volgorde. Dit zorgt voor een goed gevulde en prettig ogende categoriepagina zonder dat hier redactionele werkzaamheden voor verricht hoeven te moeten worden door de redactie van nieuws.nl.
De grootste redactionele uitdagingen binnen dit project passen als puzzelstukjes bij WordPress. WordPress is het CMS dat vanaf dag één is gemaakt om snel en gemakkelijk content te publiceren en te beheren. Het is niet voor niets dat organisaties als The Next Web, The New York Times, CNN en Forbes kiezen voor WordPress. Content produceren, redigeren en publiceren is super eenvoudig. Bovendien is het werken in teams en het verdelen van rollen heel gemakkelijk.
Afbeeldingen die je al hebt toegevoegd kun je met het grootste gemak nog bijstellen; groter, kleiner, verplaatsen. Het is net LEGO. Doordat WordPress gebruik maakt van de techniek ‘oEmbed’, is het toevoegen van een filmpje, Tweet of Slideshare ook heel eenvoudig. Het is voor de redacteuren van Nieuws.nl mogelijk om de URL van een Youtube filmpje (Tweet of Slideshare) te plakken en de Youtube player wordt automatisch weergegeven.
De focus ligt op content, maar er moet ook geld worden verdiend. Het verdienmodel van nieuws.nl is met name ingericht op display advertising. In het ontwerp houden we daar rekening mee: banners moeten opvallen en zo in het ontwerp zijn verwerkt dat ze de content en navigatie niet in de weg zitten. Denk aan het leaderboard bovenin en de rectangle in de sidebar.
Doordat lokale en regionale ondernemers een eigen nieuws site beheren, is het extra interessant voor plaatselijke ondernemers om te adverteren. Franchisenemers hebben per site afzonderlijk controle over de advertenties die ze zelf verkopen. Franchiseondernemers kunnen hiermee de verkochte advertenties inplannen en statistieken vergaren voor optimalisatie.
De lokale en regionale sites van Nieuws.nl worden gerund door zelfstandige franchisenemers en zijn een belangrijk onderdeel van de site. We hebben daarom WordPress in een zogeheten MultiSite opgezet. Dat wil zeggen dat je binnen één installatie en één inlog alle subsites zoals bijvoorbeeld rotterdam.nieuws.nl kunt beheren. Elke subsite kan eigen beheerders hebben en een franchisenemer zou ook twee sites mogen en kunnen beheren door met één login te switchen tussen de websites. Bovendien hoef je plugins – als je die later nog wil toevoegen om wat voor reden dan ook – maar één keer te installeren. En alle plugins die moeten worden bijgewerkt, zijn direct voor alle websites in één keer bijgewerkt.
Op dit moment draaier er 408 websites vanuit één WordPress installatie. In de toekomst zal dit uitgebreid worden met thema websites zoals vrouw.nieuws.nl en wonen.nieuws.nl.
Een belangrijke eigenschap van nieuws.nl is het aanbod van lokaal nieuws. Het is daarom van groot belang dat het voor bezoekers een voor de hand liggende actie is om je eigen gemeente in te stellen. Wanneer we de gemeente van een bezoeker weten kunnen we een extra element op de pagina tonen met lokaal nieuws. Een link met ‘meer nieuws uit …’ kan de trigger zijn de desbetreffende gemeente website te bezoeken. De voorkeur is opgeslagen in een cookie.
Dit jaar zullen we als partner blijven tweaken, optimaliseren en nieuwe functionaliteiten releasen.
“Level Level denkt met je mee. Ze vertalen ideeën naar mogelijkheden. Het team geeft niet op en gaat tot het uiterste om voor ingewikkelde technische vraagstukken een oplossing te bieden. Daarnaast geven ze je een reality check als jouw iets te wilde dromen niet uitvoerbaar zijn. Als Level Level zegt dat iets niet kan, dan kan het ook echt niet. Daar kun je op vertrouwen.”
“We vroegen Level Level om Nieuws.nl na te bouwen met de nodige technische verbeteringen. Daar namen ze geen genoegen mee en optimaliseerde direct ook het design. En daar hebben we geen seconde spijt van gehad. De samenwerking is zeer prettig en direct, je hebt nooit het gevoel dat je met een tussenpersoon staat te praten. Als je wil, kan je direct overleggen met de programmeurs.”
Wij geloven in kwaliteit. Wij leveren gebruiksvriendelijke designs en duurzame code. Een stabiele technische basis en geoptimaliseerd visuele beleving is essentieel voor een succesvolle website of applicatie. Responsive webdesign, usability, performance, accessibility, security en SEO zijn daarom bij ons niet optioneel maar de minimale eisen aan een webproject.
We werken o.a. met Elsevier, Nieuws.nl, ABN AMRO, Z24, New Scientist en vele anderen.
Bekijk het profiel van Level Level
Waar de Politieke Partijen hard werkten aan de voorbereidingen van hun campagne, hebben we bij Slik hard gewerkt aan het ontwerpen, testen en realiseren van de vernieuwde StemWijzer. Dé tool waarmee u uw politieke voorkeur voor de Tweede Kamerverkiezingen van 2017 test.
Fysiotherapie Neerbosch Oost wilde een nieuwe, responsive website met een rustige uitstraling. Hier is Bureau Feith gelijk mee aan de slag gegaan.
Gopublic ontwikkelde in samenwerking met WWAV een fondsenwervende test voor Artsen Zonder Grenzen. Een snelle quiz waarmee jij kan testen of jij je staande kunt houden onder de extreme omstandigheden in Zuid Sudan.
Voor de RTL Boulevard campagne van Cordaid ontwikkelden wij binnen de Cordaid WordPress Multisite een multi inzetbaar template met dynamische en contextuele elementen.
SOMO.nl heeft een strak en clean design. Met een gebruiksvriendelijke backend kunnen de onderzoekers van SOMO snel en effectief inspelen op de actualiteit.
Voor Stichting ZAAM uit Amsterdam is de eerste stap naar een nieuw online platform gezet met de ontwikkeling van deze Responsive maatwerk Wordpress website. Deze website vormt de basis voor de ontwikkeling van een online omgeving met 28 scholen websites, een academie website en een Intranet, alles via 1 slimme beheeromgeving
Cordaid is een van de grootste ontwikkelingsorganisaties in Nederland. Er wordt gewerkt aan verschillende projecten; denk aan educatie, gezondheidszorg, klimaat etc. Begin dit jaar zijn we gestart met het responsive maken en het omzetten naar WordPress van alle websites van ontwikkelingsorganisatie Cordaid.
Ploum Lodder Princen is een Rotterdams advocatenkantoor met zo’n 75 advocaten. De website van Ploum was aan vervanging toe, het paste niet bij het moderne kantoor wat Ploum is. Daarnaast was het niet gebruiksvriendelijk in onderhoud.
Voor TW Steel hebben we een webshop ontworpen en ontwikkeld voor de Yamaha Factory Racing VR 46 horlogecollectie.
Elsevier.nl; Hét voorbeeld van hoe je met WordPress een maatwerk platform kan realiseren. Visueel aantrekkelijk, geoptimaliseerd voor de redactie en gekoppeld aan alle interne systemen.
Responsive SSLwebsite met partnerdatabase, interactieve plattegrond en studenten database met CV uploader en LinkedIn CV buider
Realisatie responsive website Sportmomentje Website gemaakt in Wordpress Website vernieuwd naar een responsive design
Voor iedere organisatie is een passende online positionering van groot belang. Zo ook voor de medische startup Mellon. Voor hen ontwikkelden we een responsive website en breidden dat uit voor een zo hoog mogelijk gebruiksgemak.
NRC Handelsblad is een begrip in Nederland. Deze kwaliteitskrant biedt echter veel meer dan het laatste nieuws. De webwinkel van de NRC sluit naadloos aan bij de behoeften en interesses van de NRC-doelgroep. Redkiwi ontwikkelde voor NRC een nieuwe webshop.
Nieuws.nl is een responsive WordPress Multisite met focus op content en met ruimte voor advertising. De lokale en regionale sites van Nieuws.nl worden gerund door zelfstandige franchisenemers en zijn een belangrijk onderdeel van de site. Op dit moment draaier er 408 websites vanuit één WordPress installatie.
Sinds de lancering van de nieuwe website van Autotaalglas.nl is het aantal online schademeldingen verdubbeld. Daar zijn we stiekem best een beetje trots op.
Elsevier.nl; Hét voorbeeld van hoe je met WordPress een maatwerk platform kan realiseren. Visueel aantrekkelijk, geoptimaliseerd voor de redactie en gekoppeld aan alle interne systemen.
Per 1 januari 2016 heeft NEP Group INC. het Nederlandse bedrijf DutchView Infostrada overgenomen. Wij mochten de meertalige corporate website ontwikkelen.
Cordaid is een van de grootste ontwikkelingsorganisaties in Nederland. Er wordt gewerkt aan verschillende projecten; denk aan educatie, gezondheidszorg, klimaat etc. Begin dit jaar zijn we gestart met het responsive maken en het omzetten naar WordPress van alle websites van ontwikkelingsorganisatie Cordaid.
Voor het Privacy Waarborg keurmerk van onze klant DDMA hebben we een nieuwe website ontwikkeld. DDMA is de Branchevereniging voor Data Driven Marketing.
DDMA is dé brancheorganisatie voor marketing en data. Zij bieden voor hun 275 leden kennis over het inzetten van data om relevant te kunnen communiceren met hun doelgroepen. In een korte periode van nog geen twee maanden hebben we de site live gezet.
SOMO.nl heeft een strak en clean design. Met een gebruiksvriendelijke backend kunnen de onderzoekers van SOMO snel en effectief inspelen op de actualiteit.
Samen met Z24 en Business Insider Inc. lanceerden we de Nederlandse editie van Business Insider. Business Insider is de grootste zakensite in de wereld, met zo’n honderd miljoen maandelijkse bezoekers.
Op We Own Rotterdam vind je alle rauwe, a-typische, underground events in Rotterdam. Met een duidelijke navigatieflow en een clean design.
Voor de RTL Boulevard campagne van Cordaid ontwikkelden wij binnen de Cordaid WordPress Multisite een multi inzetbaar template met dynamische en contextuele elementen.
Webdesign Metrik Fastners
Bekijk deze caseSpring-Time is een bedrijf wat persoonlijk, betrokkenen en voor verbinding zorgt binnen de zorg. Dit wilde ze ook graag laten terug komen in hun zowel hun website als logo.
Bekijk deze caseGopublic ontwikkelde in samenwerking met WWAV een fondsenwervende test voor Artsen Zonder Grenzen. Een snelle quiz waarmee jij kan testen of jij je staande kunt houden onder de extreme omstandigheden in Zuid Sudan.
Bekijk deze caseStichting Appeltaartconcerten; een speelse en kleurrijke website om vrolijk van te worden was de wens; met behoud van prettige navigatie en overzicht.
Bekijk deze case