Case gepubliceerd op 10 februari 2016
Ontwikkeld door Level Level
Sinds de lancering van de nieuwe website van Autotaalglas.nl is het aantal online schademeldingen verdubbeld. Daar zijn we stiekem best een beetje trots op.
Eind 2015 is de nieuwe website voor Autotaalglas live gegaan. Samen met Babette Hessels Marketing en Communicatie coördinator van Autotaalglas blikken we terug op het project en het proces.
“Autotaalglas biedt geen sexy product, onze service moet klik en klaar zijn. Onze bezoekers komen met een duidelijk doel en willen snel en op eenvoudige wijze geholpen worden. Een sterretje in de ruit overkomt een automobilist gemiddeld slechts één keer per 7 jaar, waardoor het binden van klanten moeilijk is. Het is dus essentieel om het online melden van schade zo makkelijk mogelijk te maken. Die opdracht gaf ik Level Level voor de ontwikkeling van de nieuwe website,” vertelt Babette. “De verouderde website sloot niet meer aan bij de wensen van de gebruiker. En de wensen van de bezoeker staan natuurlijk voorop.”
“Het belangrijkste punt in onze briefing was responsive design. Want wanneer heb je behoefte om de website van Autotaalglas te bezoeken? Als je onderweg bent en je krijgt schade. Een optimale gebruikerservaring op alle apparaten is dus ontzettend belangrijk. Voor Autotaalglas was dit het uitgangspunt en moest het webbureau de rest invullen: Ik vond het juist belangrijk dat een bureau voor ons kan denken. Zij zijn immers de expert. Waar andere bureaus meer briefing nodig hadden, sloot de pitch van Level Level precies aan bij de verwachtingen van Autotaalglas: de eerste schetsen, het visuele voorstel en het klikte ook gelijk tussen ons.”
“Voor dit project zijn we weer vanaf scratch begonnen. We doken opnieuw in onze doelgroep. Wie zijn zij? Wat verwachten ze van Autotaalglas? Waar zijn ze het beste mee geholpen? Om hierachter te komen heeft Level Level ons geholpen met het maken van persona’s: een zo specifiek mogelijk beeld schetsen van onze klanten. Welke wensen hebben ze en op welke manier komen ze op onze website terecht. Met deze persona’s zijn we de verschillende “schadeflows” stap voor stap gaan uitwerken. Dus vanaf het moment dat je schade ondervindt, welke stappen onderneem je of beter gezegd: Welke stappen verwacht een bezoeker te kunnen ondernemen.”
“Voor dit project zijn we weer vanaf scratch begonnen. We doken opnieuw in onze doelgroep. Wie zijn zij? Wat verwachten ze van Autotaalglas? Waar zijn ze het beste mee geholpen? Om hierachter te komen heeft Level Level ons geholpen met het maken van persona’s: een zo specifiek mogelijk beeld schetsen van onze klanten. Welke wensen hebben ze en op welke manier komen ze op onze website terecht. Met deze persona’s zijn we de verschillende “schadeflows” stap voor stap gaan uitwerken. Dus vanaf het moment dat je schade ondervindt, welke stappen onderneem je of beter gezegd: Welke stappen verwacht een bezoeker te kunnen ondernemen.”
“Verschillende persona’s hebben hele verschillende wensen en doorlopen dus andere ‘flows’. De flow die je doorloopt om online schade te melden omvat voor sommige misschien teveel stappen. Om deze groep in hun behoeftes te voorzien is de ‘bel mij terug’ button ontstaan. Niet te veel gedoe, maar gelijk een belletje. Anderen willen misschien weer niet meteen bellen omdat dat te snel persoonlijk contact is, maar willen bijvoorbeeld liever eerst zelf research doen. Met deze informatie zijn er drie niveaus ontstaan: direct kunnen bellen (of terug gebeld worden), direct online schade melden en een vestiging vinden of meer informatie lezen. Hier hebben we dus echt nagedacht over waar de bezoeker het meest mee geholpen is en welke oplossingen hiervoor gebouwd kunnen worden. “
“Een afweging die vaak gemaakt moest worden ging over automatisering. Aan de ene kant waren automatische processen belangrijk voor ons aangezien dat tijd en geld scheelt. Aan de andere kant staat Autotaalglas voor persoonlijk contact en aandacht. Dit moest ook online terug vertaald worden. Level Level heeft hier een mooie balans in kunnen vinden.”
“Autotaalglas is ongeveer anderhalf jaar geleden begonnen aan een nieuwe campagne. Het doel ervan was om meer emotionele lading toe te voegen aan het merk Autotaalglas. Het stond allemaal alleen nog niet klaar toen we met de nieuwe website aan de slag gingen. Level Level heeft van de campagne een vertaalslag gemaakt naar de ontwerpen. Toen we deze beelden zagen viel alles op z’n plek. Hierdoor werd echt zichtbaar dat we op de goede weg waren. Tijdens het ontwikkelproces van de website waren we ook bezig met een nieuwe tone of voice. Dit hele proces ging voor ons dus verder dan enkel een nieuwe website lanceren. We gingen weer terug naar wie wij zijn, wie onze doelgroep is en hoe wij deze het beste kunnen bedienen.”
“De samenwerking met Level Level was heel fijn. Er zit uiteraard een gat tussen onze kennis en de expertise van Level Level. Het is dus van essentieel belang dat er een tussenpersoon is die in Jip en Janneke taal kan uitleggen wat er bedoeld wordt. Ik kwam er ook achter dat wat ik als een ‘simpele’ aanpassing zie, in de uitvoering niet altijd even simpel is. Dat is het gevaar van een kennisgat tussen klant en bureau. Daarom is het belangrijk dat er iemand in simpele taal kan uitleggen wat wel en wat niet kan. Christien had daardoor voor mij eigenlijk een ‘tolk’ functie, wat erg fijn werkte. Daarnaast werd er veel conceptueel meegedacht, dat is voor ons heel belangrijk. We werken met een klein team, dus we zijn echt op zoek naar partijen die vanaf het begin met ons mee denken. Een bureau moet vanuit de ogen van de klant kunnen kijken en zien waar de behoeftes liggen.”
“Het uiteindelijke doel is om de klanten van Autotaalglas op alle mogelijke manieren helder en snel te kunnen helpen. Op elk moment van de dag en waar dan ook. Dit is zeker met deze website een stuk makkelijker gemaakt. Voor ons staat gemak voor de klant altijd voorop. De website ademt gebruiksvriendelijk uit, hier zijn we ontzettend trots op.”
Wij geloven in kwaliteit. Wij leveren gebruiksvriendelijke designs en duurzame code. Een stabiele technische basis en geoptimaliseerd visuele beleving is essentieel voor een succesvolle website of applicatie. Responsive webdesign, usability, performance, accessibility, security en SEO zijn daarom bij ons niet optioneel maar de minimale eisen aan een webproject.
We werken o.a. met Elsevier, Nieuws.nl, ABN AMRO, Z24, New Scientist en vele anderen.
Bekijk het profiel van Level Level
Waar de Politieke Partijen hard werkten aan de voorbereidingen van hun campagne, hebben we bij Slik hard gewerkt aan het ontwerpen, testen en realiseren van de vernieuwde StemWijzer. Dé tool waarmee u uw politieke voorkeur voor de Tweede Kamerverkiezingen van 2017 test.
Fysiotherapie Neerbosch Oost wilde een nieuwe, responsive website met een rustige uitstraling. Hier is Bureau Feith gelijk mee aan de slag gegaan.
Gopublic ontwikkelde in samenwerking met WWAV een fondsenwervende test voor Artsen Zonder Grenzen. Een snelle quiz waarmee jij kan testen of jij je staande kunt houden onder de extreme omstandigheden in Zuid Sudan.
Voor de RTL Boulevard campagne van Cordaid ontwikkelden wij binnen de Cordaid WordPress Multisite een multi inzetbaar template met dynamische en contextuele elementen.
SOMO.nl heeft een strak en clean design. Met een gebruiksvriendelijke backend kunnen de onderzoekers van SOMO snel en effectief inspelen op de actualiteit.
Voor Stichting ZAAM uit Amsterdam is de eerste stap naar een nieuw online platform gezet met de ontwikkeling van deze Responsive maatwerk Wordpress website. Deze website vormt de basis voor de ontwikkeling van een online omgeving met 28 scholen websites, een academie website en een Intranet, alles via 1 slimme beheeromgeving
Cordaid is een van de grootste ontwikkelingsorganisaties in Nederland. Er wordt gewerkt aan verschillende projecten; denk aan educatie, gezondheidszorg, klimaat etc. Begin dit jaar zijn we gestart met het responsive maken en het omzetten naar WordPress van alle websites van ontwikkelingsorganisatie Cordaid.
Ploum Lodder Princen is een Rotterdams advocatenkantoor met zo’n 75 advocaten. De website van Ploum was aan vervanging toe, het paste niet bij het moderne kantoor wat Ploum is. Daarnaast was het niet gebruiksvriendelijk in onderhoud.
Voor TW Steel hebben we een webshop ontworpen en ontwikkeld voor de Yamaha Factory Racing VR 46 horlogecollectie.
Elsevier.nl; Hét voorbeeld van hoe je met WordPress een maatwerk platform kan realiseren. Visueel aantrekkelijk, geoptimaliseerd voor de redactie en gekoppeld aan alle interne systemen.
Responsive SSLwebsite met partnerdatabase, interactieve plattegrond en studenten database met CV uploader en LinkedIn CV buider
Realisatie responsive website Sportmomentje Website gemaakt in Wordpress Website vernieuwd naar een responsive design
Voor iedere organisatie is een passende online positionering van groot belang. Zo ook voor de medische startup Mellon. Voor hen ontwikkelden we een responsive website en breidden dat uit voor een zo hoog mogelijk gebruiksgemak.
NRC Handelsblad is een begrip in Nederland. Deze kwaliteitskrant biedt echter veel meer dan het laatste nieuws. De webwinkel van de NRC sluit naadloos aan bij de behoeften en interesses van de NRC-doelgroep. Redkiwi ontwikkelde voor NRC een nieuwe webshop.
Nieuws.nl is een responsive WordPress Multisite met focus op content en met ruimte voor advertising. De lokale en regionale sites van Nieuws.nl worden gerund door zelfstandige franchisenemers en zijn een belangrijk onderdeel van de site. Op dit moment draaier er 408 websites vanuit één WordPress installatie.
Sinds de lancering van de nieuwe website van Autotaalglas.nl is het aantal online schademeldingen verdubbeld. Daar zijn we stiekem best een beetje trots op.
Elsevier.nl; Hét voorbeeld van hoe je met WordPress een maatwerk platform kan realiseren. Visueel aantrekkelijk, geoptimaliseerd voor de redactie en gekoppeld aan alle interne systemen.
Per 1 januari 2016 heeft NEP Group INC. het Nederlandse bedrijf DutchView Infostrada overgenomen. Wij mochten de meertalige corporate website ontwikkelen.
Cordaid is een van de grootste ontwikkelingsorganisaties in Nederland. Er wordt gewerkt aan verschillende projecten; denk aan educatie, gezondheidszorg, klimaat etc. Begin dit jaar zijn we gestart met het responsive maken en het omzetten naar WordPress van alle websites van ontwikkelingsorganisatie Cordaid.
Voor het Privacy Waarborg keurmerk van onze klant DDMA hebben we een nieuwe website ontwikkeld. DDMA is de Branchevereniging voor Data Driven Marketing.
DDMA is dé brancheorganisatie voor marketing en data. Zij bieden voor hun 275 leden kennis over het inzetten van data om relevant te kunnen communiceren met hun doelgroepen. In een korte periode van nog geen twee maanden hebben we de site live gezet.
SOMO.nl heeft een strak en clean design. Met een gebruiksvriendelijke backend kunnen de onderzoekers van SOMO snel en effectief inspelen op de actualiteit.
Samen met Z24 en Business Insider Inc. lanceerden we de Nederlandse editie van Business Insider. Business Insider is de grootste zakensite in de wereld, met zo’n honderd miljoen maandelijkse bezoekers.
Op We Own Rotterdam vind je alle rauwe, a-typische, underground events in Rotterdam. Met een duidelijke navigatieflow en een clean design.
Voor de RTL Boulevard campagne van Cordaid ontwikkelden wij binnen de Cordaid WordPress Multisite een multi inzetbaar template met dynamische en contextuele elementen.
Een nieuwe Magento2 webshop voor de dames van World of rings.
Bekijk deze caseVoor Rituals is een online reservering applicatie ontwikkeld die bezoekers de mogelijkheid geeft online Urban Spa behandelingen te boeken.
Bekijk deze caseEen Magento webshop, op maat gemaakt door KIWI webgroep.
Bekijk deze caseVoor RAP elektrische fietsen hebben we een Full-service benadering mogen aanbieden. Door het opzetten van een goede online-marketingstrategie en een goed converterende website bereiken we top resultaten. Hier zijn we nooit mee klaar en blijven we iedere maand verbeteren, elke maand weer.
Bekijk deze case