Case gepubliceerd op 20 april 2016
Ontwikkeld door Level Level
Elsevier.nl; Hét voorbeeld van hoe je met WordPress een maatwerk platform kan realiseren. Visueel aantrekkelijk, geoptimaliseerd voor de redactie en gekoppeld aan alle interne systemen.
Elsevier, opgericht in 1945 en 70 jaar later verreweg het meest gelezen opinieblad van Nederland, is een stijlvol blad dat orde wil scheppen in de informatiechaos. De lezer van Elsevier heeft het doorgaans druk. Daarom is het van belang het nieuws scherp te selecteren en compact samen te vatten (‘de wereld in je handpalm’). Aan ons de eervolle taak om deze eigenschappen van het weekblad, in een nieuwe maatwerk WordPress website te vertalen.
In de vormgeving van de nieuwe website van Elsevier staat rijkdom en urgentie van content centraal. Dit komt tot uiting in een optimale visuele presentatie. Zowel overzichten als detailniveaus zien er visueel aantrekkelijk uit.
Eén enkel artikel wordt in de overzichten vertegenwoordigd door de belangrijkste elementen: De titel en de foto. Overige elementen, zoals een datum of een introtekst zijn hier bewust weggelaten. Een rood label in de linker bovenhoek geeft duiding aan het artikel. De vormgeving bevat geen decoratieve elementen. Consistent gebruik van: kleur, vorm en typografie staat centraal. Naast een herkenbare stijl zorgt dit ervoor dat de gebruiker de content van een website op een prettige manier tot zich kan nemen en op een intuïtieve manier kan navigeren.
Het redesign en de herontwikkeling van de website sluiten aan bij de nieuwe strategie van de redactie van Elsevier: ‘Digital first’. Alles wat voor het blad wordt geschreven wordt meteen online gezet. Dat betekent dat deze artikelen voordat ze in de komende uitgave van het weekblad komen te staan, al online te lezen zijn. Het lezen van deze Premium Content is een exclusief voorrecht voor Elsevier abonnees. Middels een ‘Elsevier Digitaal’ abonnement kunnen ook niet-abonnees hier toegang toe krijgen.
Omdat het eerste bezoek op elke pagina kan plaatsvinden, is ervoor gezorgd dat elke pagina de eigenschappen van een homepage heeft. De eerder genoemde rijkdom en urgentie van content staat overal centraal. Ook op detailniveaus zorgen de gerelateerde artikelen voor een visuele impact en triggeren deze om door te klikken.
Een gebruiksvriendelijke backend voor de redacteuren voor publicatie en het opmaken van artikelen was een belangrijk onderdeel van de technische realisatie. Voor de nieuwe website is de back-end zo gebouwd dat alles wat ingevoerd wordt, er aan de achterkant precies zo uitziet zoals het aan de voorkant eruit komt te zien.
Het online verdienmodel van Elsevier is met name gericht op native content, display advertising en betaalde content in de vorm van premium artikelen. Elsevier heeft abonnees die betalen voor het magazine en daarmee toegang hebben tot betaalde content op de website. Om toegang te krijgen tot deze content moet men inloggen of registreren en moet er een controle plaatsvinden via de accountservice die ontwikkeld is in samenwerking met Enrise. Bezoekers die nog geen abonnee zijn kunnen zich registeren en abonnee worden. Bezoekers die al abonnee zijn kunnen hun abonnement via de koppeling claimen om vervolgens toegang te krijgen tot alle premium artikelen.
We hebben er bewust voor gekozen om geen gebruik te maken van de standaard WordPress gebruiker functionaliteiten, maar te werken met een maatwerk flow die communiceert met de accountservice API (ontwikkeld door Enrise) die gekoppeld is aan de systemen van Elsevier. We slaan hierbij de WordPress gebruikersdatabase volledig over. Elsevier.nl is hierdoor een mooi voorbeeld van hoe je met WordPress een maatwerk platform kan realiseren. Visueel aantrekkelijk, geoptimaliseerd voor de redactie en gekoppeld aan alle interne systemen.
Wij geloven in kwaliteit. Wij leveren gebruiksvriendelijke designs en duurzame code. Een stabiele technische basis en geoptimaliseerd visuele beleving is essentieel voor een succesvolle website of applicatie. Responsive webdesign, usability, performance, accessibility, security en SEO zijn daarom bij ons niet optioneel maar de minimale eisen aan een webproject.
We werken o.a. met Elsevier, Nieuws.nl, ABN AMRO, Z24, New Scientist en vele anderen.
Bekijk het profiel van Level Level
Waar de Politieke Partijen hard werkten aan de voorbereidingen van hun campagne, hebben we bij Slik hard gewerkt aan het ontwerpen, testen en realiseren van de vernieuwde StemWijzer. Dé tool waarmee u uw politieke voorkeur voor de Tweede Kamerverkiezingen van 2017 test.
Fysiotherapie Neerbosch Oost wilde een nieuwe, responsive website met een rustige uitstraling. Hier is Bureau Feith gelijk mee aan de slag gegaan.
Gopublic ontwikkelde in samenwerking met WWAV een fondsenwervende test voor Artsen Zonder Grenzen. Een snelle quiz waarmee jij kan testen of jij je staande kunt houden onder de extreme omstandigheden in Zuid Sudan.
Voor de RTL Boulevard campagne van Cordaid ontwikkelden wij binnen de Cordaid WordPress Multisite een multi inzetbaar template met dynamische en contextuele elementen.
SOMO.nl heeft een strak en clean design. Met een gebruiksvriendelijke backend kunnen de onderzoekers van SOMO snel en effectief inspelen op de actualiteit.
Voor Stichting ZAAM uit Amsterdam is de eerste stap naar een nieuw online platform gezet met de ontwikkeling van deze Responsive maatwerk Wordpress website. Deze website vormt de basis voor de ontwikkeling van een online omgeving met 28 scholen websites, een academie website en een Intranet, alles via 1 slimme beheeromgeving
Cordaid is een van de grootste ontwikkelingsorganisaties in Nederland. Er wordt gewerkt aan verschillende projecten; denk aan educatie, gezondheidszorg, klimaat etc. Begin dit jaar zijn we gestart met het responsive maken en het omzetten naar WordPress van alle websites van ontwikkelingsorganisatie Cordaid.
Ploum Lodder Princen is een Rotterdams advocatenkantoor met zo’n 75 advocaten. De website van Ploum was aan vervanging toe, het paste niet bij het moderne kantoor wat Ploum is. Daarnaast was het niet gebruiksvriendelijk in onderhoud.
Voor TW Steel hebben we een webshop ontworpen en ontwikkeld voor de Yamaha Factory Racing VR 46 horlogecollectie.
Elsevier.nl; Hét voorbeeld van hoe je met WordPress een maatwerk platform kan realiseren. Visueel aantrekkelijk, geoptimaliseerd voor de redactie en gekoppeld aan alle interne systemen.
Responsive SSLwebsite met partnerdatabase, interactieve plattegrond en studenten database met CV uploader en LinkedIn CV buider
Realisatie responsive website Sportmomentje Website gemaakt in Wordpress Website vernieuwd naar een responsive design
Voor iedere organisatie is een passende online positionering van groot belang. Zo ook voor de medische startup Mellon. Voor hen ontwikkelden we een responsive website en breidden dat uit voor een zo hoog mogelijk gebruiksgemak.
NRC Handelsblad is een begrip in Nederland. Deze kwaliteitskrant biedt echter veel meer dan het laatste nieuws. De webwinkel van de NRC sluit naadloos aan bij de behoeften en interesses van de NRC-doelgroep. Redkiwi ontwikkelde voor NRC een nieuwe webshop.
Nieuws.nl is een responsive WordPress Multisite met focus op content en met ruimte voor advertising. De lokale en regionale sites van Nieuws.nl worden gerund door zelfstandige franchisenemers en zijn een belangrijk onderdeel van de site. Op dit moment draaier er 408 websites vanuit één WordPress installatie.
Sinds de lancering van de nieuwe website van Autotaalglas.nl is het aantal online schademeldingen verdubbeld. Daar zijn we stiekem best een beetje trots op.
Elsevier.nl; Hét voorbeeld van hoe je met WordPress een maatwerk platform kan realiseren. Visueel aantrekkelijk, geoptimaliseerd voor de redactie en gekoppeld aan alle interne systemen.
Per 1 januari 2016 heeft NEP Group INC. het Nederlandse bedrijf DutchView Infostrada overgenomen. Wij mochten de meertalige corporate website ontwikkelen.
Cordaid is een van de grootste ontwikkelingsorganisaties in Nederland. Er wordt gewerkt aan verschillende projecten; denk aan educatie, gezondheidszorg, klimaat etc. Begin dit jaar zijn we gestart met het responsive maken en het omzetten naar WordPress van alle websites van ontwikkelingsorganisatie Cordaid.
Voor het Privacy Waarborg keurmerk van onze klant DDMA hebben we een nieuwe website ontwikkeld. DDMA is de Branchevereniging voor Data Driven Marketing.
DDMA is dé brancheorganisatie voor marketing en data. Zij bieden voor hun 275 leden kennis over het inzetten van data om relevant te kunnen communiceren met hun doelgroepen. In een korte periode van nog geen twee maanden hebben we de site live gezet.
SOMO.nl heeft een strak en clean design. Met een gebruiksvriendelijke backend kunnen de onderzoekers van SOMO snel en effectief inspelen op de actualiteit.
Samen met Z24 en Business Insider Inc. lanceerden we de Nederlandse editie van Business Insider. Business Insider is de grootste zakensite in de wereld, met zo’n honderd miljoen maandelijkse bezoekers.
Op We Own Rotterdam vind je alle rauwe, a-typische, underground events in Rotterdam. Met een duidelijke navigatieflow en een clean design.
Voor de RTL Boulevard campagne van Cordaid ontwikkelden wij binnen de Cordaid WordPress Multisite een multi inzetbaar template met dynamische en contextuele elementen.
Webdesign Metrik Fastners
Bekijk deze caseSpring-Time is een bedrijf wat persoonlijk, betrokkenen en voor verbinding zorgt binnen de zorg. Dit wilde ze ook graag laten terug komen in hun zowel hun website als logo.
Bekijk deze caseGopublic ontwikkelde in samenwerking met WWAV een fondsenwervende test voor Artsen Zonder Grenzen. Een snelle quiz waarmee jij kan testen of jij je staande kunt houden onder de extreme omstandigheden in Zuid Sudan.
Bekijk deze caseStichting Appeltaartconcerten; een speelse en kleurrijke website om vrolijk van te worden was de wens; met behoud van prettige navigatie en overzicht.
Bekijk deze case