Case gepubliceerd op 26 april 2016
Ontwikkeld door Stuurlui Online Marketing
3 keer meer offerteaanvragen voor L.A.-DJ’s
L.A.-DJ’s kreeg dit jaar al drie keer meer offerteaanvragen binnen: van 20 in januari 2015 naar 60 in januari 2016 met hetzelfde budget. Dit succes werd geboekt met een nieuwe website en een online marketing strategie uitgezet in samenwerking met Stuurlui. Meer over deze case en hoe je dezelfde successen behaalt, lees je hier.
Via L.A.-DJ’s boek je snel en eenvoudig een DJ of artiest voor bruiloften, events of bedrijfsfeesten. Om deze aanvragen een boost te geven werd Stuurlui benaderd. Door middel van online marketing moesten er meer leads binnenkomen. “Wij schrijven vaak een (online) marketingplan voordat we de WordPress website ontwikkelen”, vertelt Sjoerd Kuipers, een van de eigenaren van Stuurlui. “In het geval van L.A.-DJ’s was dat erop gericht de doelgroepen specifieker aan te spreken. Met ons ga je een strategisch partnerschap aan dat meer omhelst dan een mooi ontwerp en gebruiksvriendelijk CMS. De website moet een platform zijn waarop we een slim marketingtraject kunnen uitrollen.”
“We gingen eerst aan de slag met de meest cruciale zaken. Zo bleek bijvoorbeeld dat een derde van het zoekverkeer via AdWords op mobiele apparaten binnenkwam, maar de website was nog niet responsive. Met een nieuwe WordPress site hebben dit opgelost. De URL-structuur werd op zijn kop gezet voor SEO en door middel van een slider komen de USP’s van L.A.-DJ’s nu beter naar voren.”
“Waar je ook bent op de website: je kunt overal contact opnemen of een offerte aanvragen. Door de inzet van Klantenvertellen.nl komen reviews binnen die voor meer vertrouwen zorgen bij potentiële opdrachtgevers,” zegt Thomas Brink, mede-eigenaar van L.A.-DJ’s. “We merkten dat er nog veel meer te halen viel uit de website die we hadden. De doelgroep herkende zich niet altijd in onze site en bezoekers moesten ver doorklikken voordat ze uitkwamen waar ze wilden. Stuurlui heeft de usability van de website geoptimaliseerd voor de verschillende doelgroepen. We deden wat betreft online marketing veel zelf, maar misten een groot stuk expertise. Op een gegeven moment hakten we de knoop door. Halve bak verder gaan kost meer geld dan gewoon goed investeren. Zo kwamen we bij Stuurlui uit.”
Sjoerd: “we stelden verschillende persona’s op voor de diverse diensten.Van de jaarlijkse omzet komt 55% uit boekingen van stelletjes op weg naar hun aanstaande huwelijk. Op dit product zit bovendien de meeste winstmarge. Het is daarom een interessante markt voor L.A.-DJ’s om in te investeren en de conversie te verhogen. De pagina diensten maakte plaats voor koppen als bruiloft, bedrijfsfeest en studentenfeest. In de hoofdnavigatie vindt de bezoeker zo direct wat hij zoekt. De conversiegerichte landingspagina’s met video, tekst en een uitgebreide tool voor offerteaanvragen trekken de bezoeker precies waar je ze wilt hebben: met een contactverzoek in de inbox.
Thomas: “Met de website op orde werd het tijd om alle advertentie-uitingen te optimaliseren. We kozen voor SEO, SEA, remarketing en Facebook-ads. Door gerichte video’s te targeten op verloofde stellen, schieten we niet langer alleen met hagel, maar wordt de belangrijkste doelgroep heel direct aangesproken. Daarnaast werden de AdWords-campagnes zeer gericht ingezet. Dit leverde in de maand januari maar liefst 60 offerteaanvragen op met hetzelfde budget als in januari vorig jaar toen er 20 aanvragen binnenkwamen. Zo verlaagden we direct de cost per lead van 94,- euro in 2015, naar 26,- euro in 2016.
“Dit is een droomklus”, zegt Sjoerd enthousiast. “We bouwen niet alleen WordPress websites, maar maken vanaf het eerste moment al een vertaalslag naar online communicatie. Door de verschillende expertises binnen ons bedrijf zijn we professioneel en bewezen functioneel als het gaat om WordPress, marketing en social media. In het geval van L.A.-DJ’s levert dat enorme conversie op.” Thomas vult aan: “Stuurlui biedt ons de meest complete oplossing. Dat weten we omdat we meerdere offertes hebben opgevraagd. Ze hadden direct een duidelijk plan en boden dat aan tegen een scherp tarief. Iedere maand hebben we overleg. De voornaamste gespreksonderwerpen zijn: waar gaan we nu in investeren en wat zijn de opbrengsten? Dat wij ons niet meer langer bezig houden met het online aspect en Sjoerd wat dat betreft de kar trekt, verdient zich dubbel en dwars terug.”
Bekijk de website van L.A.-DJ’s of neem contact op met Stuurlui om jouw online marketing op orde te krijgen.
Wij hebben ons gespecialiseerd in het bouwen, beheren en onderhouden in WordPress. Websites, blogs, one-pagers, vergelijkingssites, webshops, downloadpagina’s en campagnepagina’s: als u het verzonnen krijgt, kunnen wij het bouwen. We zijn een jong en creatief bureau met een solide basis. Onze Senior Developers hebben meer dan 10 jaar ervaring in WordPress en zijn actief geweest voor bedrijven als Exact Online, RTL en Runbook.
Naast ons specialisme in WordPress bedenken en beheren wij online marketing campagnes voor onze klanten. Deze variëren van een AdWords campagne voor een schoonheidssalon tot een grote branding campange voor verschillende bioscopen. Onze Senior Online Marketeers zijn geschoold door o.a. Google en wij zijn als bedrijf benoemd tot Google Partner. Onze klanten zijn grote en kleine bedrijven met allemaal grote online ambities.
Bekijk het profiel van Stuurlui Online Marketing
Waar de Politieke Partijen hard werkten aan de voorbereidingen van hun campagne, hebben we bij Slik hard gewerkt aan het ontwerpen, testen en realiseren van de vernieuwde StemWijzer. Dé tool waarmee u uw politieke voorkeur voor de Tweede Kamerverkiezingen van 2017 test.
Fysiotherapie Neerbosch Oost wilde een nieuwe, responsive website met een rustige uitstraling. Hier is Bureau Feith gelijk mee aan de slag gegaan.
Gopublic ontwikkelde in samenwerking met WWAV een fondsenwervende test voor Artsen Zonder Grenzen. Een snelle quiz waarmee jij kan testen of jij je staande kunt houden onder de extreme omstandigheden in Zuid Sudan.
Voor de RTL Boulevard campagne van Cordaid ontwikkelden wij binnen de Cordaid WordPress Multisite een multi inzetbaar template met dynamische en contextuele elementen.
SOMO.nl heeft een strak en clean design. Met een gebruiksvriendelijke backend kunnen de onderzoekers van SOMO snel en effectief inspelen op de actualiteit.
Voor Stichting ZAAM uit Amsterdam is de eerste stap naar een nieuw online platform gezet met de ontwikkeling van deze Responsive maatwerk Wordpress website. Deze website vormt de basis voor de ontwikkeling van een online omgeving met 28 scholen websites, een academie website en een Intranet, alles via 1 slimme beheeromgeving
Cordaid is een van de grootste ontwikkelingsorganisaties in Nederland. Er wordt gewerkt aan verschillende projecten; denk aan educatie, gezondheidszorg, klimaat etc. Begin dit jaar zijn we gestart met het responsive maken en het omzetten naar WordPress van alle websites van ontwikkelingsorganisatie Cordaid.
Ploum Lodder Princen is een Rotterdams advocatenkantoor met zo’n 75 advocaten. De website van Ploum was aan vervanging toe, het paste niet bij het moderne kantoor wat Ploum is. Daarnaast was het niet gebruiksvriendelijk in onderhoud.
Voor TW Steel hebben we een webshop ontworpen en ontwikkeld voor de Yamaha Factory Racing VR 46 horlogecollectie.
Elsevier.nl; Hét voorbeeld van hoe je met WordPress een maatwerk platform kan realiseren. Visueel aantrekkelijk, geoptimaliseerd voor de redactie en gekoppeld aan alle interne systemen.
Responsive SSLwebsite met partnerdatabase, interactieve plattegrond en studenten database met CV uploader en LinkedIn CV buider
Realisatie responsive website Sportmomentje Website gemaakt in Wordpress Website vernieuwd naar een responsive design
Voor iedere organisatie is een passende online positionering van groot belang. Zo ook voor de medische startup Mellon. Voor hen ontwikkelden we een responsive website en breidden dat uit voor een zo hoog mogelijk gebruiksgemak.
NRC Handelsblad is een begrip in Nederland. Deze kwaliteitskrant biedt echter veel meer dan het laatste nieuws. De webwinkel van de NRC sluit naadloos aan bij de behoeften en interesses van de NRC-doelgroep. Redkiwi ontwikkelde voor NRC een nieuwe webshop.
3 keer meer offerteaanvragen voor L.A.-DJ’s
Bekijk deze caseIn opdracht van Takeaway.com is een maatwerk meertalig intranetplatform ontwikkeld. De nieuwe intranet omgeving draagt bij aan een versoepeling van de interne communicatie binnen de kantoren.
Bekijk deze caseHockey.nl is het medium waarmee de Koninklijke Nederlandse Hockey Bond nieuws brengt over de nationale hockeyteams, toernooien en clubs door het hele land. Met het nieuwe platform komt meer focus te liggen op o.a. de breedtesport en interactie met bezoekers van de website.
Bekijk deze caseDit project betreft een herontwerp van een van onze eigen sites. We houden van lekker eten en we houden van het web. We doen een volledig herontwerp, omdat we vonden dat het beter kon.
Bekijk deze case