Case gepubliceerd op 22 augustus 2016
Ontwikkeld door Level Level
SOMO.nl heeft een strak en clean design. Met een gebruiksvriendelijke backend kunnen de onderzoekers van SOMO snel en effectief inspelen op de actualiteit.
SOMO is een onafhankelijke, non-profit onderzoeks- en netwerkorganisatie. Sinds 1973 doet SOMO extensief onderzoek naar multinationale ondernemingen en de gevolgen van hun activiteiten voor mens en milieu wereldwijd.
Op de website van SOMO worden deze onderzoeken en een schat aan andere cruciale informatie gepresenteerd. Civil societies, journalisten en beleidsbepalers kunnen met het grootste gemak aan de slag met informatiepakketten die specifiek voor hen van toepassing zijn. Een gebruiksvriendelijke backend stelt de onderzoekers van SOMO er toe in staat om snel en effectief in te spelen op de actualiteit. Met enkele klikken wordt een nieuw dossier gelanceerd, of kan een bestaand dossier worden uitgelicht. Uiteraard is de website responsive en schaalbaar voor elk device.
Samen met verschillende stakeholders van SOMO zijn we dit ‘Scrum’ traject gestart met een Sprint 0. In Sprint 0 hebben we alle vraagtekens weggenomen, het concept bepaald, de functionele randvoorwaarden afgestemd en de visuele basis geschetst. In een paar intensieve sessies hebben we de doelgroepen op basis van gebruikersonderzoeken vertaald naar persona’s en scenario’s. Deze scenario’s zijn vervolgens opgedeeld naar user stories en vormden de backlog voor het project. Vervolgens zijn we in drie korte sprint tot dit resultaat gekomen. Zoals ze dat in Scrum noemen: Een MVP (minimal viable product).
“SOMO wil het maatschappelijk middenveld de kennis geven waarmee ze de economische krachten die een duurzame en eerlijke wereld in de weg staan, kunnen trotseren. Om deze kennis (beter) te ontsluiten, hadden we een nieuwe website nodig. Level Level hielp ons de kernpagina’s definiëren. Niet de homepage, maar de publicatiepagina’s en de overzichtspagina’s over onze belangrijkste onderwerpen staan centraal. Een hele verfrissende manier van naar een website kijken. Bezoekers kunnen nu eenvoudig op het onderwerp zoeken wat hen interesseert en vinden daar direct ook contactpersonen voor meer informatie. Ook wordt onze kennis nu inspirerender en activerender gepresenteerd door meer aandacht voor beeld en design. Door de grote verscheidenheid aan content typen is onze kennis flexibel geworden in haar vorm, media en middelen. We waren verrast hoe snel Level Level zich onze organisatie eigen maakte en dit wist te vertalen naar userstories en een strak design. En we zijn supertrots op het resultaat.”
Meike Skolnik. Coördinator Communicatie SOMO.
Een goede website bereikt zowel de doelstellingen van de achterliggende organisatie als de doelen die de bezoeker heeft. Om erachter te komen welke doelen dit zijn voor beide partijen, hebben we ze naast elkaar gezet en gekeken waar de overlap lag. Voor beide partijen draait het om informatie: Informatie verschaffen en informatie krijgen. Vanuit daar hebben we gekeken welke content types SOMO gebruikt om informatie te verschaffen en in welke content vorm deze waardevol is voor de gebruiker. Hieruit zijn de kernpagina’s ontstaan. Dit zijn detailpagina’s over een specifiek onderwerp en de overzichtspagina’s.
SOMO.nl draait om het krachtig aanbieden van visuele en tekstuele content. Daar waar beeld belangrijk is, is beeld prominent, daar waar het een opiniërend stuk betreft komt de auteur duidelijker in beeld, daar waar het gaat om tekst is meer te lezen. Dit zorgt voor een afwisselend en dynamisch beeld, met name in de overzichten. Daar tegenover staat een zeer cleane primaire en secundaire navigatie. Het is niet per se noodzakelijk om door te klikken naar een detailniveau, men kan direct een publicatie downloaden of een slideshow of video bekijken. Kortom: Men hoeft geen lange stukken door te nemen om een beeld te krijgen van het onderwerp om een betrokkenheid te voelen. Vanuit de overzichten wordt op laagdrempelige wijze vervolgens de mogelijkheid geboden verder betrokken te raken. Simpelweg door verder te lezen, maar ook door bijvoorbeeld te doneren, een samenwerking met SOMO aan te gaan of een aanmelding voor de SOMO nieuwsbrief te doen.
Voor SOMO is het ontzettend belangrijk dat content snel en gemakkelijk te uploaden is. Met WordPress als CMS kan het eigenlijk niet eenvoudiger. Alle content is door de beheerders makkelijk toe te voegen en te verrijken. De content is eenvoudig te labelen onder de juiste categorie en content type.
Een onderdeel van dit project was de datamigratie vanuit het CMS Plone. Om maar heel eerlijk te zijn; Dat was een gemeen draakje wat we een paar keer diep in de ogen hebben moeten kijken. We hadden geen directe export vanuit het Plone en hebben daarom alle data zelf verzameld via de tool import.io en zo gestructureerd in een overzichtelijk JSON formaat. Omdat we ook alle assets zoals PDF's en afbeeldingen moesten downloaden hebben we deze eerst lokaal opgeslagen om later tijdens het bouwen en testen het proces te versnellen. Dit zorgde er ook voor dat we hun live server minder hoefden te belasten. Voor het importeren van de content hebben we een script geschreven die de content op de juiste plek plaatst en ook nog relaties legt tussen de verschillende content. Het script is zo geschreven dat we het met behulp van WP-CLI op de commandline uit kunnen voeren.
Wij geloven in kwaliteit. Wij leveren gebruiksvriendelijke designs en duurzame code. Een stabiele technische basis en geoptimaliseerd visuele beleving is essentieel voor een succesvolle website of applicatie. Responsive webdesign, usability, performance, accessibility, security en SEO zijn daarom bij ons niet optioneel maar de minimale eisen aan een webproject.
We werken o.a. met Elsevier, Nieuws.nl, ABN AMRO, Z24, New Scientist en vele anderen.
Bekijk het profiel van Level Level
Waar de Politieke Partijen hard werkten aan de voorbereidingen van hun campagne, hebben we bij Slik hard gewerkt aan het ontwerpen, testen en realiseren van de vernieuwde StemWijzer. Dé tool waarmee u uw politieke voorkeur voor de Tweede Kamerverkiezingen van 2017 test.
Fysiotherapie Neerbosch Oost wilde een nieuwe, responsive website met een rustige uitstraling. Hier is Bureau Feith gelijk mee aan de slag gegaan.
Gopublic ontwikkelde in samenwerking met WWAV een fondsenwervende test voor Artsen Zonder Grenzen. Een snelle quiz waarmee jij kan testen of jij je staande kunt houden onder de extreme omstandigheden in Zuid Sudan.
Voor de RTL Boulevard campagne van Cordaid ontwikkelden wij binnen de Cordaid WordPress Multisite een multi inzetbaar template met dynamische en contextuele elementen.
SOMO.nl heeft een strak en clean design. Met een gebruiksvriendelijke backend kunnen de onderzoekers van SOMO snel en effectief inspelen op de actualiteit.
Voor Stichting ZAAM uit Amsterdam is de eerste stap naar een nieuw online platform gezet met de ontwikkeling van deze Responsive maatwerk Wordpress website. Deze website vormt de basis voor de ontwikkeling van een online omgeving met 28 scholen websites, een academie website en een Intranet, alles via 1 slimme beheeromgeving
Cordaid is een van de grootste ontwikkelingsorganisaties in Nederland. Er wordt gewerkt aan verschillende projecten; denk aan educatie, gezondheidszorg, klimaat etc. Begin dit jaar zijn we gestart met het responsive maken en het omzetten naar WordPress van alle websites van ontwikkelingsorganisatie Cordaid.
Ploum Lodder Princen is een Rotterdams advocatenkantoor met zo’n 75 advocaten. De website van Ploum was aan vervanging toe, het paste niet bij het moderne kantoor wat Ploum is. Daarnaast was het niet gebruiksvriendelijk in onderhoud.
Voor TW Steel hebben we een webshop ontworpen en ontwikkeld voor de Yamaha Factory Racing VR 46 horlogecollectie.
Elsevier.nl; Hét voorbeeld van hoe je met WordPress een maatwerk platform kan realiseren. Visueel aantrekkelijk, geoptimaliseerd voor de redactie en gekoppeld aan alle interne systemen.
Responsive SSLwebsite met partnerdatabase, interactieve plattegrond en studenten database met CV uploader en LinkedIn CV buider
Realisatie responsive website Sportmomentje Website gemaakt in Wordpress Website vernieuwd naar een responsive design
Voor iedere organisatie is een passende online positionering van groot belang. Zo ook voor de medische startup Mellon. Voor hen ontwikkelden we een responsive website en breidden dat uit voor een zo hoog mogelijk gebruiksgemak.
NRC Handelsblad is een begrip in Nederland. Deze kwaliteitskrant biedt echter veel meer dan het laatste nieuws. De webwinkel van de NRC sluit naadloos aan bij de behoeften en interesses van de NRC-doelgroep. Redkiwi ontwikkelde voor NRC een nieuwe webshop.
Nieuws.nl is een responsive WordPress Multisite met focus op content en met ruimte voor advertising. De lokale en regionale sites van Nieuws.nl worden gerund door zelfstandige franchisenemers en zijn een belangrijk onderdeel van de site. Op dit moment draaier er 408 websites vanuit één WordPress installatie.
Sinds de lancering van de nieuwe website van Autotaalglas.nl is het aantal online schademeldingen verdubbeld. Daar zijn we stiekem best een beetje trots op.
Elsevier.nl; Hét voorbeeld van hoe je met WordPress een maatwerk platform kan realiseren. Visueel aantrekkelijk, geoptimaliseerd voor de redactie en gekoppeld aan alle interne systemen.
Per 1 januari 2016 heeft NEP Group INC. het Nederlandse bedrijf DutchView Infostrada overgenomen. Wij mochten de meertalige corporate website ontwikkelen.
Cordaid is een van de grootste ontwikkelingsorganisaties in Nederland. Er wordt gewerkt aan verschillende projecten; denk aan educatie, gezondheidszorg, klimaat etc. Begin dit jaar zijn we gestart met het responsive maken en het omzetten naar WordPress van alle websites van ontwikkelingsorganisatie Cordaid.
Voor het Privacy Waarborg keurmerk van onze klant DDMA hebben we een nieuwe website ontwikkeld. DDMA is de Branchevereniging voor Data Driven Marketing.
DDMA is dé brancheorganisatie voor marketing en data. Zij bieden voor hun 275 leden kennis over het inzetten van data om relevant te kunnen communiceren met hun doelgroepen. In een korte periode van nog geen twee maanden hebben we de site live gezet.
SOMO.nl heeft een strak en clean design. Met een gebruiksvriendelijke backend kunnen de onderzoekers van SOMO snel en effectief inspelen op de actualiteit.
Samen met Z24 en Business Insider Inc. lanceerden we de Nederlandse editie van Business Insider. Business Insider is de grootste zakensite in de wereld, met zo’n honderd miljoen maandelijkse bezoekers.
Op We Own Rotterdam vind je alle rauwe, a-typische, underground events in Rotterdam. Met een duidelijke navigatieflow en een clean design.
Voor de RTL Boulevard campagne van Cordaid ontwikkelden wij binnen de Cordaid WordPress Multisite een multi inzetbaar template met dynamische en contextuele elementen.
Waar de Politieke Partijen hard werkten aan de voorbereidingen van hun campagne, hebben we bij Slik hard gewerkt aan het ontwerpen, testen en realiseren van de vernieuwde StemWijzer. Dé tool waarmee u uw politieke voorkeur voor de Tweede Kamerverkiezingen van 2017 test.
Bekijk deze caseEen app waarmee afspraken gemaakt door Account managers van Heineken kunnen worden ingezien en gepland
Bekijk deze caseAl meer dan 3 jaar is Sebwite de vertrouwde partner van Doublepoint voor het onderhoud van de webshop. Nadat de eerste webshop goed dienst had gedaan om het bedrijf op te starten is er na de officiële release van Magento 2 besloten om een geheel nieuwe webshop te bouwen.
Bekijk deze caseAl enkele jaren is Sebwite de partner voor de online werkzaamheden voor Presafe, het bedrijf achter de webshops BHVtotaal.nl en AED.nl. Na een nieuwe aanbesteding voor de ontwikkeling van de nieuwe webshop die de 5-jaar oude webshop moest vervangen won Sebwite de aanbesteding en zijn wij aan de slag gegaan om een nieuwe webshop in Magento2 te bouwen.
Bekijk deze case