Gepubliceerd op: 11 juli 2014 door Guapa
Hoe kunt u ervoor zorgen dat klanten de weg vinden naar uw merk? Welke weg leggen zij af? En hoe kunt u als onderneming daarop inspelen. In deze blog brengen wij de weg van de klant in kaart en geven wij tips over hoe u hierop in kunt spelen aan de hand van de Customer Brand Journey.
Een klant moet u eerst zien te vinden.
De eerste stap van “de Customer Journey” is bekend worden onder het grote publiek.
Een mogelijkheid om bekendheid te creëren is door gebruik te maken van uw sociale netwerk, denk hierbij aan familie, vrienden, kennissen etc. Vraag uw netwerk om uw merk te delen via de sociale media. Via de sociale media kunt u gemakkelijk en snel een grote groep mensen bereiken. U moet zich wel blijven afvragen of u hiermee de juiste doelgroep aanroept.
Dagelijkst worden meer dan 200 miljoen zoekacties gedaan op Google. Het is dus belangrijk dat uw “merk” goed gevonden wordt binnen Google. Hoe hoger u in Google staat hoe meer bezoekers u zult krijgen. Besteed daarom tijd aan de online marketing en zet voldoende in op zoekmachine optimalisatie. Indien u hier zelf geen ervaring mee heeft, zoek hiervoor dan een gedegen partner. Bekendwording van uw merk levert namelijk veel verkeer naar uw webwinkel.
Een eerste indruk maakt u maar één keer.
Belangrijk bij het eerste bezoek van uw bezoekers in uw webwinkel is dat de identiteit van uw “merk” terug komt in het design. Het moet vertrouwd voelen voor de bezoeker. De webwinkel dient goed te functioneren en natuurlijk gebruiksvriendelijk te zijn. Een vertrouwde en goed werkende webwinkel zal een bezoeker eerder doen terugkeren.
Kwaliteit en service maken het verschil.
Voor een bezoeker overgaat tot aanschaf zal deze onderzoek gaan doen op het internet en op zoek gaan naar de beste prijskwaliteitsverhouding. Echter zien we steeds vaker dat service een grote impact heeft op het aanschaf proces van de klanten. Beoordelingen van eerdere klanten, of secundaire voorwaarden, kunnen een bezoeker overhalen om wel of geen aankoop te doen. Zorg dat de voorwaarden duidelijk en helder zijn geformuleerd zodat de klant het begrijpt en niet voor onverwachte verrassingen komt te staan. Vraag klanten na het verzenden van de bestelling via een mailing of ze een beoordeling willen geven. Positieve beoordelingen zijn goud waard!
Vermijd onverwachte kosten en verplichte aanmelding.
De bezoeker heeft besloten om een aankoop te doen in uw webwinkel en staat dus op het punt om af te rekenen en klant te worden. Klanten zitten niet te wachten op verplichte aanmeldingen en onverwachte kosten, dit verhoogt het aantal verlaten winkelmandjes. Zorg er dus voor dat een klant als gast een aankoop kan doen, u kunt na de aankoop altijd nog vragen of de klant een account wil aanmaken. Geef daarnaast duidelijk aan welke kosten er zijn, zoals verzendkosten. Lees hier meer over in onze blog ‘Haal meer conversie uit verlaten winkelmandjes’.
Daarnaast is het belangrijk dat de klant bij het afrekenen weet dat ze bezig zijn in een beveiligde omgeving, zorg er dus voor dat u een SSL-certificaat heeft. Ook wil de klant graag weten wat hem te wachten staat, toon de vervolg stappen van het bestelproces.
Vergeet de aftersales niet.
De aankoop is gedaan en de klant heeft zijn bestelling ontvangen. Bied de klant de mogelijkheid om een review te schrijven over de afhandeling van de bestelling en u te volgen via de sociale media. Bied de klant ook de mogelijkheid om zich in te schrijven voor de nieuwsbrief.
Als webwinkel weet u wat de klant heeft gekocht waardoor u deze in een speciaal segment kan indelen. Gebruik deze informatie door bijvoorbeeld een doelgerichte aanbiedingen te sturen naar deze klant in de vorm van een kortingscode of een persoonlijke aanbieding. Op deze wijze vergroot u de kans op terugkerende klanten met herhalingsaankopen of nieuwe aankopen.
Als full service e-commerce partner helpen wij u graag met de technische ontwikkeling, online marketing en het design van uw webshop. Neem gerust contact met ons op om te bespreken wat wij voor u kunnen betekenen.
Gepubliceerd op: 05 januari 2015
2014 was voor vele weer een turbulent jaar. Zeker in de e-commerce branche. Wij hebben de belangrijkste trends en ontwikkelingen van het afgelopen jaar verzameld.
Gepubliceerd op: 27 oktober 2014
Er is de laatste tijd veel te doen om Omnichannel strategieën in de retail. Veelal gaat het dan over fysieke winkels (bricks) die ook online producten gaan verkopen (clicks) en hoe de ondernemers deze twee zo goed mogelijk met elkaar kunnen verbinden om tot optimale conversie te komen. Er zijn echter ook sterke online retail merken die naast hun clicks ook via bricks services aanbieden. Denk aan CoolBlue, zij hebben inmiddels vijf fysieke winkels door heel Nederland, maar ook de Groningse BelSimpel heeft sinds januari een fysieke winkel.
Gepubliceerd op: 13 oktober 2014
Als eerste bureau in Nederland heeft MediaCT een volledig gecertificeerd Magento-ontwikkelteam. Alle ontwikkelaars van MediaCT, die stuk voor stuk over meerdere jaren relevante werkervaring beschikken en ook nog eens op hetzelfde kantoor werken, zijn officieel Certified Magento Developer.
Gepubliceerd op: 11 juli 2014
Hoe kunt u ervoor zorgen dat klanten de weg vinden naar uw merk? Welke weg leggen zij af? En hoe kunt u als onderneming daarop inspelen. In deze blog brengen wij de weg van de klant in kaart en geven wij tips over hoe u hierop in kunt spelen aan de hand van de Customer Brand Journey.