Nieuws

Keurmerken voor websites en webshops

Gepubliceerd op: 04 mei 2010 door Footsteps

Keurmerken kunnen voor een consument een handige tool zijn om een website of webwinkel op waarde te schatten. Helaas gaat dit niet altijd op.

De laatste tijd ontvangen veel partijen mails om diverse keurmerken te promoten. Hiervoor willen wij dan ook graag waarschuwen.

Consumenten adviseren wij altijd te kijken op www.consuwijzer.nl/Keurmerken/Keurmerken_op_alfabet/W/Webshop_Keurmerk


Ook ondernemers kunnen op deze website goed inschatten welke keurmerken er zijn voor zijn of haar webwinkel of website. Ga dan ook niet zomaar in zee met een willekeurige partij.

Meer nieuws uit deze provincie

  • Websitebouwer en klant moeten duidelijk zijn in communicatie rondom webtraject: dat scheelt kostbare procedures.

    Een klant wil van een websitecontract af, de websitebouwer wil betaling. Wie krijgt er gelijk? Een (helaas) geanonimiseerde uitspraak van Gerechtshof Den Bosch geeft een mooi college in de do’s en don’ts voor beide partijen. De contractsbepalingen van de websitebouwer lijken overigens een kopie van die van Proximedia, die wel heel vaak bij de rechter staat.

    Gepubliceerd op: 27 april 2020

    Een klant wil van een websitecontract af, de websitebouwer wil betaling. Wie krijgt er gelijk? Een (helaas) geanonimiseerde uitspraak van Gerechtshof Den Bosch geeft een mooi college in de do’s en don’ts voor beide partijen. De contractsbepalingen van de websitebouwer lijken overigens een kopie van die van Proximedia, die wel heel vaak bij de rechter staat.

    Hier lees je meer!

  • Hoe kiest u de naam van uw nieuwe site?

    Stel, u begint net een nieuwe webwinkel (of een “stenen onderneming” met een website). U moet daarvoor een handelsnaam kiezen en een domeinnaam. Een domeinnaam is in beginsel niet meer dan een adres op internet, maar kan door het gebruik op de site om de onderneming aan te duiden “kleuren” tot handelsnaam. In de meeste gevallen is dat ook de bedoeling: het liefste wilt u gewoon uw handelsnaam pontificaal op de site en in het adresvenster van de browser hetzelfde, maar dan met .nl of .com er achter. Ik zal dus niet de gevallen behandelen waarin handelsnaam en domeinnaam van elkaar verschillen. Waar moet u zoal op letten? U wilt immers nog jaren vooruit met de domeinnaam en handelsnaam en wellicht willen uw kinderen later het stokje van u overnemen. Gelukkig voor u heeft u deze column gelezen zodat u voor de grootste valkuilen behoed bent. In deze column loods ik u door wat rechtszaken van het afgelopen jaar heen.

    Gepubliceerd op: 30 april 2018

    Stel, u begint net een nieuwe webwinkel (of een “stenen onderneming” met een website). U moet daarvoor een handelsnaam kiezen en een domeinnaam. Een domeinnaam is in beginsel niet meer dan een adres op internet, maar kan door het gebruik op de site om de onderneming aan te duiden “kleuren” tot handelsnaam. In de meeste gevallen is dat ook de bedoeling: het liefste wilt u gewoon uw handelsnaam pontificaal op de site en in het adresvenster van de browser hetzelfde, maar dan met .nl of .com er achter. Ik zal dus niet de gevallen behandelen waarin handelsnaam en domeinnaam van elkaar verschillen. Waar moet u zoal op letten? U wilt immers nog jaren vooruit met de domeinnaam en handelsnaam en wellicht willen uw kinderen later het stokje van u overnemen. Gelukkig voor u heeft u deze column gelezen zodat u voor de grootste valkuilen behoed bent. In deze column loods ik u door wat rechtszaken van het afgelopen jaar heen.

    Hier lees je meer!

  • Wanneer je dus niet andermans merk als AdWord mag gebruiken

    Google vindt alles best

Mag ik het merk van mijn concurrent als AdWord gebruiken? Het korte antwoord is: ja. Maar dan moet je wel aan bepaalde voorwaarden voldoen, zeggen we er altijd bij in ons gratis juridisch spreekuur. 

In een eerdere column schreven wij al over de vraag of je het merk van een ander als AdWord mag gebruiken. Mogelijk bent u al in een AdWord-wapenwedloop met een concurrent verzeild en vraagt u zich beiden helemaal niet meer af of het mag. Google vindt merken in AdWords altijd prima: “Google doet geen onderzoek naar en legt geen beperkingen op voor het gebruik van handelsmerken in zoekwoorden, zelfs niet als er een handelsmerkklacht wordt ingediend”. Maar de maatstaf is de wet en niet Google.

    Gepubliceerd op: 09 november 2016

    Google vindt alles best Mag ik het merk van mijn concurrent als AdWord gebruiken? Het korte antwoord is: ja. Maar dan moet je wel aan bepaalde voorwaarden voldoen, zeggen we er altijd bij in ons gratis juridisch spreekuur. In een eerdere column schreven wij al over de vraag of je het merk van een ander als AdWord mag gebruiken. Mogelijk bent u al in een AdWord-wapenwedloop met een concurrent verzeild en vraagt u zich beiden helemaal niet meer af of het mag. Google vindt merken in AdWords altijd prima: “Google doet geen onderzoek naar en legt geen beperkingen op voor het gebruik van handelsmerken in zoekwoorden, zelfs niet als er een handelsmerkklacht wordt ingediend”. Maar de maatstaf is de wet en niet Google.

    Hier lees je meer!

  • Kwetsbaarheden ontdekt in diverse WordPress plugins

    Het Nederlandse hackproject Summer of Pwnage zegt dat het verschillende kwetsbaarheden heeft ontdekt in WordPress-plug-ins.

    Gepubliceerd op: 28 juli 2016

    Het Nederlandse hackproject Summer of Pwnage zegt dat het verschillende kwetsbaarheden heeft ontdekt in WordPress-plug-ins.

    Hier lees je meer!