Nieuws

Top 5 website design fouten

Gepubliceerd op: 23 oktober 2015 door Red Melon

Iedereen wil een mooie, goedwerkende website. Toch komen we allemaal wel, vaker dan ons lief is, een website tegen die een bepaalde irritatie opwekt. We helpen je met een top 5 van website design fouten, zodat de ergste je in elk geval nooit meer zullen overkomen.

5. Overduidelijke stockfoto's 

Te vaak zien we websites die gebruikmaken van stockfoto's. Op zich geen probleem, want er zijn bijzonder veel en goede stockfoto's beschikbaar, maar overdrijf het niet. De onnatuurlijk gebruinde gezichten met hagelwitte porseleinen tanden geven niet echt een warm gevoel. Te veel geven eerder een koud en kil beeld, terwijl er is geprobeerd is om door middel van stockfoto's een persoonlijk beeld te creëren. Mis dus!

4. Geen opvallende call to action

Een bezoeker van een website kan met twee doelen je bedrijfswebsite bezoeken. de eerste is informatie-gericht en de tweede is transactie-gericht. Geen opvallende call to action zal in beide gevallen leiden tot een verminderde conversie. Aan de bezoeker wordt geen duidelijke richting gegeven en dus voelt hij/zij zich als in een doolhof. En wat wil je als je in een doolhof loopt? Juist, zo snel mogelijk weer eruit. Een opvallende call tot action laat zien wat er te halen valt op de website en neemt de begeleidt de bezoeker naar datgeen dat de website te bieden heeft. Hoe korter de lijnen, hoe beter het resultaat!

3. Oude of slechte content

Een open deur, maar toch! Dit moet herkenbaar zijn: via de navigatie ga je naar het kopje 'nieuws'. Daar zie je dat het meest recente bericht is van 31 januari 2014. De eerste twijfel is: bestaat dit bedrijf nog wel en zo ja, is er de afgelopen tijd wel iets gebeurt hier. Zit je in een sector of bedrijf waar je niet wekelijks of maandelijks wat te melden hebt, laat het kopje 'nieuws' dan weg. Vandaag nog!

2. Niet werkende links

Nog zo'n grote frustratie. Ergens op klikken en dan op een 404-webpagina komen, of erger nog, een lege pagina of op een foutmelding stuiten. Haal je een pagina weg, check dan ook of er niets naar deze pagina heeft gelinkt. En soms willen de social media kanalen, vooral in het begin, nogal eens van naam veranderen. Let hier op bij de links op je pagina. Check van tijd tot tijd je site om te zien of alles nog werkt. Je kunt ook aan iemand anders vragen of hij/zij je site eens wil doorlopen. De ervaring leert dat iemand dit nog een eer vindt ook om dit te doen.

1. Slechte navigatie

De nummer 1 en we kunnen dit niet vaak en hard genoeg zeggen. Maak van je navigatie geen speurtocht of probeer niet opnieuw het wiel uit te vinden. Waar vinden we het taxibordje van een taxi. Juist: bovenop de auto. Waar vinden we de navigatie: inderdaad: ook aan de bovenkant. En de contact buttton: rechts. Hou 'm daar dan ook. Iedereen is het gewend en als de button daar niet zichtbaar is, zullen de bezoekers denken dat deze niet aanwezig is en gefrustreerd weer vertrekken.

Dan nog wat extra punten om op te letten, in willekeurige volgorde: 

  • Grammaticale fouten en/of spellingsfouten.
  • Te weinig willen uitgeven voor een goed converterende professioneel ogende website.
  • Goedkope, trage webshosting
  • Nog steeds geen responsive webdesign hebben.
  • Standaard template kopen en onaangepast laten.

Meer nieuws uit deze provincie

  • Pas op voor foto’s zonder auteursrecht!

    Rare titel, ik leg hem zo uit. Deze column is interessant voor zowel webdesigners als hun opdrachtgevers. Hoe vaak komt het niet voor dat een webdesigner of hun opdrachtgever naast wat lorum ipsum teksten bij de bouw van een nieuwe website/webshop ook even wat foto’s scoort van “google” of van een concurrent die hetzelfde verkoopt, alleen voor de test hoe het eindresultaat er uit kan zien?

    Gepubliceerd op: 04 juli 2018

    Rare titel, ik leg hem zo uit. Deze column is interessant voor zowel webdesigners als hun opdrachtgevers. Hoe vaak komt het niet voor dat een webdesigner of hun opdrachtgever naast wat lorum ipsum teksten bij de bouw van een nieuwe website/webshop ook even wat foto’s scoort van “google” of van een concurrent die hetzelfde verkoopt, alleen voor de test hoe het eindresultaat er uit kan zien?

    Hier lees je meer!

  • NIEUWE MAGENTO 2 WEBSHOP LIVE: BHVTOTAAL

    Na maanden hard werken is de nieuwe Magento2 webshop van BHVtotaal.nl live! Woensdagavond is de knop omgezet en is de migratie van de oude Drupal-webshop naar de nieuwe Magento2 webshop voltooid. Met een nieuw CMS, een nieuw design, nieuwe productfoto’s en nieuwe productteksten is BHVtotaal klaar om door te groeien.

    Gepubliceerd op: 09 januari 2017

    Na maanden hard werken is de nieuwe Magento2 webshop van BHVtotaal.nl live! Woensdagavond is de knop omgezet en is de migratie van de oude Drupal-webshop naar de nieuwe Magento2 webshop voltooid. Met een nieuw CMS, een nieuw design, nieuwe productfoto’s en nieuwe productteksten is BHVtotaal klaar om door te groeien.

    Hier lees je meer!

  • Wat en waarom https (beveiligde sites) en SSL-certificaten

    Veiligheid op internet wordt een steeds groter issue. Termen als 'https' en 'SSL-certificaat' vliegen ons om te horen. Als ondernemer is het gemakkelijk dit gewoon te negeren en te denken dat u(w website) niks overkomt. Maar nu Google zijn algoritmes heeft aangepast en websites mét beveiligingscertificaat beter gaan scoren, wordt veiligheid eigenlijk afgedwongen. Want niet meedoen betekent minder goed gevonden worden, met alle gevolgen van dien. Vraagt u zich af wat https en SSL allemaal inhoudt?

    Gepubliceerd op: 09 januari 2017

    Veiligheid op internet wordt een steeds groter issue. Termen als 'https' en 'SSL-certificaat' vliegen ons om te horen. Als ondernemer is het gemakkelijk dit gewoon te negeren en te denken dat u(w website) niks overkomt. Maar nu Google zijn algoritmes heeft aangepast en websites mét beveiligingscertificaat beter gaan scoren, wordt veiligheid eigenlijk afgedwongen. Want niet meedoen betekent minder goed gevonden worden, met alle gevolgen van dien. Vraagt u zich af wat https en SSL allemaal inhoudt?

    Hier lees je meer!

  • Een Heersende SEO-training

    Internetbureau Heers gaat bijna 20 jaar SEO-kennis delen in een Heersende SEO-training.

    Gepubliceerd op: 14 december 2016

    Internetbureau Heers gaat bijna 20 jaar SEO-kennis delen in een Heersende SEO-training.

    Hier lees je meer!