Nieuws

DESIGN TRENDS: FLAT DESIGN 2.0

Gepubliceerd op: 08 maart 2016 door Gastredactie Webdesign.nl

Flat design heeft de wereld verovert in de paar jaar dat het er is. Maar geen enkele design beweging blijf 100% trouw aan zijn roots en idealen. Dat is precies wat er gebeurd met flatdesign: het heeft langzamerhand subtiele maar betekenisvolle wijzigingen doorgemaakt ten opzichte van het origineel.

Deze veranderingen waren genoeg om watchers en experts het subtiel gewijzigde Flat om te dopen naar Flat Design 2.0. 

2.0 is erg interessant omdat het op een dunne lijn balanceerd. User Experience beïnvloeden, en toch trouw blijven aan z’n originele principes.

Lees het volledige artikel hier 

Meer nieuws uit deze provincie

  • Websitebouwer en klant moeten duidelijk zijn in communicatie rondom webtraject: dat scheelt kostbare procedures.

    Een klant wil van een websitecontract af, de websitebouwer wil betaling. Wie krijgt er gelijk? Een (helaas) geanonimiseerde uitspraak van Gerechtshof Den Bosch geeft een mooi college in de do’s en don’ts voor beide partijen. De contractsbepalingen van de websitebouwer lijken overigens een kopie van die van Proximedia, die wel heel vaak bij de rechter staat.

    Gepubliceerd op: 27 april 2020

    Een klant wil van een websitecontract af, de websitebouwer wil betaling. Wie krijgt er gelijk? Een (helaas) geanonimiseerde uitspraak van Gerechtshof Den Bosch geeft een mooi college in de do’s en don’ts voor beide partijen. De contractsbepalingen van de websitebouwer lijken overigens een kopie van die van Proximedia, die wel heel vaak bij de rechter staat.

    Hier lees je meer!

  • Hoe kiest u de naam van uw nieuwe site?

    Stel, u begint net een nieuwe webwinkel (of een “stenen onderneming” met een website). U moet daarvoor een handelsnaam kiezen en een domeinnaam. Een domeinnaam is in beginsel niet meer dan een adres op internet, maar kan door het gebruik op de site om de onderneming aan te duiden “kleuren” tot handelsnaam. In de meeste gevallen is dat ook de bedoeling: het liefste wilt u gewoon uw handelsnaam pontificaal op de site en in het adresvenster van de browser hetzelfde, maar dan met .nl of .com er achter. Ik zal dus niet de gevallen behandelen waarin handelsnaam en domeinnaam van elkaar verschillen. Waar moet u zoal op letten? U wilt immers nog jaren vooruit met de domeinnaam en handelsnaam en wellicht willen uw kinderen later het stokje van u overnemen. Gelukkig voor u heeft u deze column gelezen zodat u voor de grootste valkuilen behoed bent. In deze column loods ik u door wat rechtszaken van het afgelopen jaar heen.

    Gepubliceerd op: 30 april 2018

    Stel, u begint net een nieuwe webwinkel (of een “stenen onderneming” met een website). U moet daarvoor een handelsnaam kiezen en een domeinnaam. Een domeinnaam is in beginsel niet meer dan een adres op internet, maar kan door het gebruik op de site om de onderneming aan te duiden “kleuren” tot handelsnaam. In de meeste gevallen is dat ook de bedoeling: het liefste wilt u gewoon uw handelsnaam pontificaal op de site en in het adresvenster van de browser hetzelfde, maar dan met .nl of .com er achter. Ik zal dus niet de gevallen behandelen waarin handelsnaam en domeinnaam van elkaar verschillen. Waar moet u zoal op letten? U wilt immers nog jaren vooruit met de domeinnaam en handelsnaam en wellicht willen uw kinderen later het stokje van u overnemen. Gelukkig voor u heeft u deze column gelezen zodat u voor de grootste valkuilen behoed bent. In deze column loods ik u door wat rechtszaken van het afgelopen jaar heen.

    Hier lees je meer!

  • Wanneer je dus niet andermans merk als AdWord mag gebruiken

    Google vindt alles best

Mag ik het merk van mijn concurrent als AdWord gebruiken? Het korte antwoord is: ja. Maar dan moet je wel aan bepaalde voorwaarden voldoen, zeggen we er altijd bij in ons gratis juridisch spreekuur. 

In een eerdere column schreven wij al over de vraag of je het merk van een ander als AdWord mag gebruiken. Mogelijk bent u al in een AdWord-wapenwedloop met een concurrent verzeild en vraagt u zich beiden helemaal niet meer af of het mag. Google vindt merken in AdWords altijd prima: “Google doet geen onderzoek naar en legt geen beperkingen op voor het gebruik van handelsmerken in zoekwoorden, zelfs niet als er een handelsmerkklacht wordt ingediend”. Maar de maatstaf is de wet en niet Google.

    Gepubliceerd op: 09 november 2016

    Google vindt alles best Mag ik het merk van mijn concurrent als AdWord gebruiken? Het korte antwoord is: ja. Maar dan moet je wel aan bepaalde voorwaarden voldoen, zeggen we er altijd bij in ons gratis juridisch spreekuur. In een eerdere column schreven wij al over de vraag of je het merk van een ander als AdWord mag gebruiken. Mogelijk bent u al in een AdWord-wapenwedloop met een concurrent verzeild en vraagt u zich beiden helemaal niet meer af of het mag. Google vindt merken in AdWords altijd prima: “Google doet geen onderzoek naar en legt geen beperkingen op voor het gebruik van handelsmerken in zoekwoorden, zelfs niet als er een handelsmerkklacht wordt ingediend”. Maar de maatstaf is de wet en niet Google.

    Hier lees je meer!

  • Kwetsbaarheden ontdekt in diverse WordPress plugins

    Het Nederlandse hackproject Summer of Pwnage zegt dat het verschillende kwetsbaarheden heeft ontdekt in WordPress-plug-ins.

    Gepubliceerd op: 28 juli 2016

    Het Nederlandse hackproject Summer of Pwnage zegt dat het verschillende kwetsbaarheden heeft ontdekt in WordPress-plug-ins.

    Hier lees je meer!