Gepubliceerd op: 29 juni 2016 door Heers
Relevante externe links naar je website blijven nog steeds de belangrijkste ranking factor en iedereen doet het. Waarom? Omdat het werkt en nooit anders is geweest.
Het meeste Google kuddevolk* is anti linkbuilding, want je moet natuurlijk briljante content (laten) schrijven waarnaar iedere relevante website vrijwillig gaat linken. De praktijk is echter heel anders en keer op keer wordt bewezen dat domein-en pagina autoriteit vaak belangrijker zijn dan goede content. Bovendien is tegenwoordig iedereen in staat om goede content (lees volgens de richtlijntjes van Google) te schrijven. Daardoor kan content in de meeste gevallen niet de doorslaggevende factor voor je positie in Google zijn.
Omdat de waarde van goede links ook erkend wordt door de grotere websites wordt ook zelden meer iets vrijwillig met een link geplaatst.
Hoe linkbuilding wel en niet aan te pakken lees je hier.
*Google kuddevolk: zelfst.naamw. (m./v.) zelfbenoemde specialisten die alleen Google napraten, niks zelf testen en zelden of nooit resultaat behalen.
Heers is een internetbureau met ervaren online junkies. De focus ligt op webdesign, zoekmachine optimalisatie en conversie.
Gepubliceerd op: 04 juli 2018
Rare titel, ik leg hem zo uit. Deze column is interessant voor zowel webdesigners als hun opdrachtgevers. Hoe vaak komt het niet voor dat een webdesigner of hun opdrachtgever naast wat lorum ipsum teksten bij de bouw van een nieuwe website/webshop ook even wat foto’s scoort van “google” of van een concurrent die hetzelfde verkoopt, alleen voor de test hoe het eindresultaat er uit kan zien?
Gepubliceerd op: 09 januari 2017
Na maanden hard werken is de nieuwe Magento2 webshop van BHVtotaal.nl live! Woensdagavond is de knop omgezet en is de migratie van de oude Drupal-webshop naar de nieuwe Magento2 webshop voltooid. Met een nieuw CMS, een nieuw design, nieuwe productfoto’s en nieuwe productteksten is BHVtotaal klaar om door te groeien.
Gepubliceerd op: 09 januari 2017
Veiligheid op internet wordt een steeds groter issue. Termen als 'https' en 'SSL-certificaat' vliegen ons om te horen. Als ondernemer is het gemakkelijk dit gewoon te negeren en te denken dat u(w website) niks overkomt. Maar nu Google zijn algoritmes heeft aangepast en websites mét beveiligingscertificaat beter gaan scoren, wordt veiligheid eigenlijk afgedwongen. Want niet meedoen betekent minder goed gevonden worden, met alle gevolgen van dien. Vraagt u zich af wat https en SSL allemaal inhoudt?
Gepubliceerd op: 14 december 2016
Internetbureau Heers gaat bijna 20 jaar SEO-kennis delen in een Heersende SEO-training.