Gepubliceerd op: 04 augustus 2016 door RB-Media Internet Solutions
Grote Instagram UPDATE gisteren!! Instagram gaat de strijd aan met Snapchat en introduceert nieuwe functionaliteit genaamd Stories! Ben je benieuwd naar de kansen voor zakelijke gebruikers? Onze online marketeer Remco vertelt je er alles over.
Periodiek schrijft Remco een artikel over interessante (actuele) onderwerpen en belangrijke ontwikkelingen binnen het online marketing vakgebied. In dit artikel gaat hij dieper in op de nieuwe functie van Instagram, genaamd Stories en legt hij uit waarom dit interessant kan zijn voor bedrijven.
Instagram heeft met de nieuwe update voor Android en iOS gelanceerd, en daarmee ook gelijk een nieuwe feature geïntroduceerd genaamd Stories. Deze functie lijkt in alle opzichten op een functie die Snapchat ook heeft. Met Stories kun je momenten delen die niet op je profiel bewaard worden, maar na 24 uur weer verdwijnen. Hiermee wil Instagram "gebruikers de mogelijkheid geven om zoveel mogelijk content te delen, zonder dat zij bang zijn dat ze te veel foto's plaatsen".
Met 500 miljoen actieve gebruikers, waarvan er 300 miljoen dagelijks actief zijn, is Instagram een gigantisch netwerk. Om deze gebruikers meer unieke content te laten delen is de Stories functie uitgerold. Hiermee wil Instagram gebruikers aanmoedigen meer dan alleen selfies en dagelijkse foto's te delen zoals maaltijden, vakantiefoto's en sportfoto's. Het lost daarmee het probleem op voor alle mensen die vele foto's van bijvoorbeeld een evenement willen delen, maar daarmee niet hun hele profiel willen vullen.
Waarom zijn Instagram Stories interessant voor bedrijven?
Met Instagram Stories kunnen bedrijven veel content delen die maar een beperkte tijd te zien is. Er zijn verschillende manieren om dit binnen een marketingstrategie toe te passen. Zo is de functie interessant voor tijdelijke acties, als onderdeel van een campagne of voor content welke actueel is en waar veel van gedeeld wordt. Denk aan beurzen, evenementen, productlanceringen of presentaties. Ook zullen er advertentiemogelijkheden gaan komen voor Instagram Stories. Hoe deze er uit komen te zien is nog niet duidelijk, maar als wij meer weten zullen wij jullie op de hoogte brengen!
Hoe zet je deze functie in binnen jouw business?
In een eerder artikel over Snapchat met de titel "Wat is Snapchat? En hoe gebruik je het zakelijk?" schreven we al uitgebreid over de mogelijkheden van soortgelijke functionaliteiten voor bedrijven. We verwijzen dus graag terug naar dit recente artikel en noemen hieronder nog even de drie belangrijkste punten:
Lees het hele artikel over het zakelijk inzetten van Snapchat!
Meld je aan voor onze kennissessie/workshop over de mogelijkheden van Snapchat!
Met de nieuwe ontwikkelingen binnen Instagram is deze workshop alleen maar interessanter geworden.
RB-Media organiseert binnenkort samen met één van haar partners een kennissessie/workshop waarin we uitgebreid ingaan op de kansen die Snapchat biedt en hoe jij Snapchat in kunt zetten voor jouw business. Tijdens deze sessie behandelen we een aantal aansprekende en succesvolle voorbeelden van organisaties die Snapchat al goed gebruiken. Ben je van plan om Snapchat als online kanaal te gaan gebruiken? Dan is het erg leerzaam en interessant om bij deze kennissessie aanwezig te zijn!
Maak je interesse in onze Snapchat kennissessie/workshop kenbaar door te mailen naar info@rb-media.nl of je vaste contactpersoon binnen ons bedrijf. Uiteraard kun je ons ook altijd even bellen om je interesse kenbaar te maken. We informeren je graag verder!
Internetbureau RB-Media ontwikkelt in nauwe samenwerking met haar opdrachtgevers zeer uiteenlopende online projecten zoals websites, webshops en (mobiele) applicaties. Daarnaast zijn wij erg actief op het gebied van zoekmachine marketing (o.a. zoekmachine optimalisatie) en Social Media.
Bekijk het profiel van RB-Media Internet Solutions
Gepubliceerd op: 03 november 2017
Hoe het ook tegenwoordig ook gesteld mag zijn, iedereen heeft het recht om fouten te herstellen. De hoofdregel van ons recht is dan ook dat je van een overeenkomst af kan als de ander wanpresteert, mits je de ander eerst in gebreke hebt gesteld.
Gepubliceerd op: 27 september 2017
Grappen maken mag, we hebben vrijheid van meningsuiting. Op het moment dat concurrenten grappen over elkaar gaan maken – zeker als die op internet staan en viral gaan - kan dat geld kosten, en wordt de rechter er vaak bijgehaald om de grenzen te bepalen.
Gepubliceerd op: 27 juni 2017
De laatste week van juni staat bij Geev het teken van veiligheid. Waarom een “week van de veiligheid”? Wij zijn namelijk van mening dat elke website veiliger kan. Ook jouw website.
Gepubliceerd op: 13 februari 2017
Op sommige vragen die op ons juridisch spreekuur gesteld worden, is niet zo eenvoudig een zwart/wit-antwoord te geven. De vraag of je op een website (in de tekst en in de domeinnaam) de handelsnaam van een concurrent mag voeren, zal zowel leven bij de “inbreukmaker” als bij de benadeelde.