Gepubliceerd op: 28 augustus 2016 door Webbureau Vest161
Geen bedrijf of organisatie kan meer zonder een website. Voor veel bedrijven is het tegenwoordig zelfs hét kanaal waar klanten geworven worden. Veelal komen bezoekers via zoekopdrachten, wat betekent dat zij zelf actief op zoek zijn om invulling tegen aan hun behoefte. Een makkelijk voorbeeld is het kopen van een product. Wanneer bezoekers op jouw website komen, wil je wel dat ze overgaan tot actie.
Bedrijven stoppen veel tijd en geld in het verkrijgen van die bezoekers. Ondanks dat ze dat nog goed afgaat, zien we dat deze bezoekers niet overgaan tot conversie. De oorzaak? Slecht webdesign. We hebben 7 veelgemaakte fouten op een rijtje gezet, zodat jij ze kan voorkomen!
We zien vaak dat marketing managers te veel (tegelijk) op de website willen vertellen. “Alle content is eigenlijk belangrijk” en krijgt daarom ook dezelfde attentiewaarde. Hiermee overspoel je je bezoeker met informatie en is de kans groot dat ‘ie afhaakt.
Deze webdesign fout lijkt op bovenstaande. Echter heeft deze fout betrekking tot de call to actions. Je wilt heel graag dat je enige informatie van je bezoekers verzameld, dus je geeft diegene maar gelijk tal van opties om dit te realiseren. Je bezoeker weet alleen niet meer waar te kijken, als ‘ie in één scherm kan inschrijven voor de nieuwsbrief, contact kan opnemen, een terugbelformulier kan invullen, een offerte kan aanvragen én de productcatalogus kan downloaden…
WordPress is mede bekend door de vele thema’s die aangekocht kunnen worden. Deze thema’s zitten vol met “leuke” animaties. Webdesigners kiezen er vaak voor om elke sectie, button en foto te animeren, waardoor de bezoeker het idee krijgt in een kermisattractie te zitten.
Een full-service webdesign bureau voor het MKB. Wij denken met je mee om het maximale rendement uit je website of webshop te halen.
Bekijk het profiel van Webbureau Vest161
Gepubliceerd op: 04 juli 2018
Rare titel, ik leg hem zo uit. Deze column is interessant voor zowel webdesigners als hun opdrachtgevers. Hoe vaak komt het niet voor dat een webdesigner of hun opdrachtgever naast wat lorum ipsum teksten bij de bouw van een nieuwe website/webshop ook even wat foto’s scoort van “google” of van een concurrent die hetzelfde verkoopt, alleen voor de test hoe het eindresultaat er uit kan zien?
Gepubliceerd op: 09 januari 2017
Na maanden hard werken is de nieuwe Magento2 webshop van BHVtotaal.nl live! Woensdagavond is de knop omgezet en is de migratie van de oude Drupal-webshop naar de nieuwe Magento2 webshop voltooid. Met een nieuw CMS, een nieuw design, nieuwe productfoto’s en nieuwe productteksten is BHVtotaal klaar om door te groeien.
Gepubliceerd op: 09 januari 2017
Veiligheid op internet wordt een steeds groter issue. Termen als 'https' en 'SSL-certificaat' vliegen ons om te horen. Als ondernemer is het gemakkelijk dit gewoon te negeren en te denken dat u(w website) niks overkomt. Maar nu Google zijn algoritmes heeft aangepast en websites mét beveiligingscertificaat beter gaan scoren, wordt veiligheid eigenlijk afgedwongen. Want niet meedoen betekent minder goed gevonden worden, met alle gevolgen van dien. Vraagt u zich af wat https en SSL allemaal inhoudt?
Gepubliceerd op: 14 december 2016
Internetbureau Heers gaat bijna 20 jaar SEO-kennis delen in een Heersende SEO-training.