Nieuws

Slechts 43% Smartphone proof

Gepubliceerd op: 09 januari 2017 door 043WEB.nl ★ Webdesign

Ruim een jaar geleden introduceerde Google een nieuw zoekalgoritme. Dit algoritme, dat de ranking in Google bepaalt, zorgde ervoor dat bedrijven zonder “mobielvriendelijke website” veel slechter te vinden werden. Ondertussen is ruim 50% van de Nederlandse zoekopdrachten mobiel. De kans is groot dat Google binnenkort dit algoritme wederom aanpast en dat bedrijven zonder mobielvriendelijke website helemaal niet meer te vinden zijn via mobiele devices. Reden genoeg om een mobielvriendelijke website te hebben, zou je zeggen?

Definitie
Wanneer spreken we nou eigenlijk van een mobielvriendelijke website? Kort samengevat kun je stellen dat wanneer een website zonder extra moeite goed te lezen is op een mobiel device, deze mobielvriendelijk is. De knoppen zijn groot genoeg en je hoeft hierbij niet in te zoomen. Een website die alleen schaalt, is ook niet mobielvriendelijk. Je kunt makkelijk testen of jouw website mobielvriendelijk is met dit tooltje van Google.

Onderzoek
Op basis van een populatie van ruim 800.000 websites en 95% zekerheid, zijn 384 websites random geanalyseerd met als onderzoeksvraag “Hoeveel websites in Nederland zijn ondertussen mobielvriendelijk?”

grafiekmobielvriendelijk

Slechts 43% mobielvriendelijk!
Na uitvoerige analyse kunnen we concluderen dat slechts 43% van de Nederlandse websites mobielvriendelijk is. Oftewel 57% van de Nederlandse websites is niet of nauwelijks te vinden via een mobiel device. Behoor jij tot deze groep? Wacht niet nog langer!

Meer nieuws uit deze provincie

  • 043DENKEN

    Beter een lelijke website met veel bezoekers dan een mooie website die niet gevonden wordt.. Het beste is natuurlijk een mooie website met veel bezoekers!

    Gepubliceerd op: 09 januari 2017

    Beter een lelijke website met veel bezoekers dan een mooie website die niet gevonden wordt.. Het beste is natuurlijk een mooie website met veel bezoekers!

    Hier lees je meer!

  • Slechts 43% Smartphone proof

    Ruim een jaar geleden introduceerde Google een nieuw zoekalgoritme. Dit algoritme, dat de ranking in Google bepaalt, zorgde ervoor dat bedrijven zonder “mobielvriendelijke website” veel slechter te vinden werden. Ondertussen is ruim 50% van de Nederlandse zoekopdrachten mobiel. De kans is groot dat Google binnenkort dit algoritme wederom aanpast en dat bedrijven zonder mobielvriendelijke website helemaal niet meer te vinden zijn via mobiele devices. Reden genoeg om een mobielvriendelijke website te hebben, zou je zeggen?

    Gepubliceerd op: 09 januari 2017

    Ruim een jaar geleden introduceerde Google een nieuw zoekalgoritme. Dit algoritme, dat de ranking in Google bepaalt, zorgde ervoor dat bedrijven zonder “mobielvriendelijke website” veel slechter te vinden werden. Ondertussen is ruim 50% van de Nederlandse zoekopdrachten mobiel. De kans is groot dat Google binnenkort dit algoritme wederom aanpast en dat bedrijven zonder mobielvriendelijke website helemaal niet meer te vinden zijn via mobiele devices. Reden genoeg om een mobielvriendelijke website te hebben, zou je zeggen?

    Hier lees je meer!

  • Hoe maak je van jouw website een succes?

    Hoe maak je van jouw website een succes? De combinatie van Webdesign, SEO en Grafisch design is de sleutel tot online succes!

    Gepubliceerd op: 24 november 2016

    Hoe maak je van jouw website een succes? De combinatie van Webdesign, SEO en Grafisch design is de sleutel tot online succes!

    Hier lees je meer!

  • De noodzaak van professionele productfotografie

    Als eigenaar van een webwinkel wilt u natuurlijk het maximale uit uw webshop halen. Een belangrijk onderdeel van een goedlopende online winkel is goede productfotografie. Een sprekende foto kan net dat extra zetje zijn dat een klant nodig heeft om over te gaan tot aankoop.

    Gepubliceerd op: 13 november 2015

    Als eigenaar van een webwinkel wilt u natuurlijk het maximale uit uw webshop halen. Een belangrijk onderdeel van een goedlopende online winkel is goede productfotografie. Een sprekende foto kan net dat extra zetje zijn dat een klant nodig heeft om over te gaan tot aankoop.

    Hier lees je meer!