Gepubliceerd op: 05 oktober 2015 door Redkiwi
Hoeveel boekjes met zegels, stickers, en punten heb je in je leven volgeplakt om te sparen voor handdoeken, servies, korting? De meeste mensen zijn wel gevoelig voor deze vorm van klantenbinding. Ook digitaal. Met online loyalty marketing haal je meer rendement uit je klantenbestand.
Het verschil tussen een spaaractie waarbij je spaart voor bijvoorbeeld een servies en loyalty programma voor je webshop, is dat het bij loyalty programma’s niet gaat om losse acties. Loyalty marketing is gericht op de langetermijnrelatie met de klant. Je wilt van elke klant een vaste klant maken en vaste klanten tot in lengte van dagen blijven bedienen.
In je webshop zet je loyalty marketingcampagnes effectief in door vaste klanten te belonen. De meest voor de hand liggende manier hiervoor is dat klanten punten krijgen bij elke aankoop. Deze punten kunnen ze later verzilveren. Bijvoorbeeld in de vorm van gratis producten of korting. Het is maar net waar je doelgroep gevoelig voor is en wat hen uitnodigt om steeds weer terug te komen in de webshop.
Het ligt voor de hand dat klanten korting krijgen bij aankopen, vanaf een bepaald bedrag, maar er zijn ook andere momenten om klanten te belonen. Bijvoorbeeld als ze een spaaraccount aanmaken ('meteen 50 punten cadeau!') een review achterlaten of als ze een product via mail of social media delen met anderen.
Dat zou zomaar eens het geval kunnen zijn. Als je bedrijf actief is in een branchemet veel concurrentie is het vaak lastig om je te onderscheiden op productaanbod of serviceniveau. Dan kan loyalty marketing het verschil maken. Natuurlijk kan ook op het gebied van loyalty marketing een bepaalde mate van concurrentie ontstaan. Zorg daarom altijd dat je loyalty programma goed doordacht is en daadwerkelijk toegevoegde waarde biedt voor klanten. Door creatief te zijn en het spaarprogramma leuk te maken - ook al is 'leuk' natuurlijk een subjectief begrip - maak je je programma eerder succesvol.
Je begint met informatie verzamelen, het gedrag van je klanten meetbaar maken. Als uit de statistieken blijkt dat er veel klanten zijn die regelmatig aankopen doen, zijn er dus regelmatig beslismomenten. Hoe vaker mensen bepaalde producten bestellen, hoe aantrekkelijker het voor hen wordt om als trouwe klant deel te nemen aan een loyaltyprogramma. Als webshophouder kun je op basis van de statistieken het klantgedrag beïnvloeden. Afhankelijk van je producten, kun je bijvoorbeeld in de zomer of rondom kerst extra spaaracties inzetten.
Het leukste internetbureau van NL | Met 5 vestigingen, ruim 30 medewerkers en meer dan 350 klanten! Sterk in Sites (TYPO3 en WordPress), Shops (Magento, WooCommerce) en Service.
Bekijk het profiel van Redkiwi
Gepubliceerd op: 04 juli 2018
Rare titel, ik leg hem zo uit. Deze column is interessant voor zowel webdesigners als hun opdrachtgevers. Hoe vaak komt het niet voor dat een webdesigner of hun opdrachtgever naast wat lorum ipsum teksten bij de bouw van een nieuwe website/webshop ook even wat foto’s scoort van “google” of van een concurrent die hetzelfde verkoopt, alleen voor de test hoe het eindresultaat er uit kan zien?
Gepubliceerd op: 09 januari 2017
Na maanden hard werken is de nieuwe Magento2 webshop van BHVtotaal.nl live! Woensdagavond is de knop omgezet en is de migratie van de oude Drupal-webshop naar de nieuwe Magento2 webshop voltooid. Met een nieuw CMS, een nieuw design, nieuwe productfoto’s en nieuwe productteksten is BHVtotaal klaar om door te groeien.
Gepubliceerd op: 09 januari 2017
Veiligheid op internet wordt een steeds groter issue. Termen als 'https' en 'SSL-certificaat' vliegen ons om te horen. Als ondernemer is het gemakkelijk dit gewoon te negeren en te denken dat u(w website) niks overkomt. Maar nu Google zijn algoritmes heeft aangepast en websites mét beveiligingscertificaat beter gaan scoren, wordt veiligheid eigenlijk afgedwongen. Want niet meedoen betekent minder goed gevonden worden, met alle gevolgen van dien. Vraagt u zich af wat https en SSL allemaal inhoudt?
Gepubliceerd op: 14 december 2016
Internetbureau Heers gaat bijna 20 jaar SEO-kennis delen in een Heersende SEO-training.