Ontwerp gepubliceerd op 25 november 2013
Ontwikkeld door Puurpxl
Leef je pensioen is een online platform voor ouderen waarop zij elkaar kunnen inspireren om hun pensioen zinvol in te vullen. Het platform is een knooppunt van dromen, wensen, toekomstbeelden en gevoelens over pensioen van mensen uit alle leeftijdscategorieën. Het brengt generaties met elkaar in contact. Het is primair een inspiratie- en motivatiebron gevoed door de doelgroep zelf.
Met Leef je pensioen wil Syntrus Achmea een waardevolle aanvulling op haar professionele en zakelijke kant bieden, die op andere wijzen onder de aandacht brengen. Boodschap: pensioen is meer dan alleen verplichting, wet en regelgeving en het is meer dan een opgebouwd zakje geld dat je ontvangt per maand als je gestopt bent met werken. Het is het begin van een nieuw leven.
Leef je pensioen:
Leef je pensioen laat zien hoe diverse werkende generaties dromen en denken over hun pensioen. Het biedt inspiratie voor het daadwerkelijk invullen van pensioen. Concreet betekent dit:
Puurpxl heeft de opdracht gekregen om het concept ‘Leef je Pensioen’ van Syntrus Achmea uit te werken, te ontwerpen en te realiseren.
Voor het ontwerp van de website is gekozen voor een sympathieke uitstraling waar de bezoekers zich op hun gemak zullen voelen. Voor de inhoud en structuur heeft Puurpxl de inspirerende en persoonlijke verhalen gecombineerd met het ‘concrete’ aanbod van vrijwilligerswerk. Op deze manier wordt ingespeeld op de behoefte van de bezoekers. Bezoekers kunnen zich gemakkelijk oriënteren door inspirerende verhalen te bekijken of te lezen om vervolgens te reageren op een van de vele oproepen en tot actie over te gaan.
Een belangrijk speerpunt van de website is laagdrempeligheid. Door gebruik te maken van heldere en herkenbare patronen heeft Puurpxl getracht het zo simpel mogelijk te houden zodat iedere bezoeker een prettig bezoek heeft en met een goed gevoel de website verlaat en natuurlijk weer terugkomt.
Om deze ervaring altijd en overal te kunnen waarborgen heeft Puurpxl ervoor gekozen om de website responsive op te zetten. Hierdoor kan de bezoeker zowel op mobiel, als op de tablet, de laptop en de desktop de website optimaal bekijken.
Puurpxl bestaat uit een team van creatieven dat zich bezighoudt met strategie, concept, interactie en design. Daar waar nodig wordt onze expertise aangevuld met creatieven uit andere disciplines (fotografie, copywriting, bouw). Samenwerking met klanten is voor ons heel belangrijk. Het inspireert ons en zet ons aan tot het maken van mooie dingen, waarbij we de uitdaging steeds opzoeken en genieten van ons werk. Puurpxl is opgericht door Darja Scheffers en Pleun Beijsens. Zij deden jarenlange ervaring op bij gerenommeerde bureaus als Framfab en Lost Boys.
Bekijk het profiel van Puurpxl
Sinds 1989 geven Ada en Johan advies aan bedrijven, particulieren en beroepsonderwijs op het gebied van kleur, stijl en imago. Personal Branding is hun specialiteit. Samen maakten we deze kleurrijke website.
Bruseco.nl is een website voor de grootste aanbieder van praktijkgerichte opleidingen voor directiechauffeurs. De website is conversie-technisch opgebouwd om nieuwe kandidaten te werven die willen deelnemen aan de opleiding en directiechauffeur willen worden.
Redkiwi heeft voor Radar vijf sites ontwikkeld, radaradvies.nl, radarpersoneel.nl, radareurope.nl, radarvertige.nl en radar-groep.nl.
CamperFinder ondersteunt bij het huren of kopen van een camper. Bezoekers kunnen in slechts enkele stappen al meerdere offertes ontvangen door verschillende bedrijven. De WordPress website met conditioneel formulier voorziet hier in.
Loyaal, exclusief, eigentijds en overtuigd van ouderwets vakmanschap. Dat zijn de kenmerken van dé stadsmakelaar van Rotterdam. Aan Slik de taak om een daar een passend webdesign voor te maken, waar al deze elementen in naar voren komen.
CMMBO onderzoekt en adviseert mbo-instellingen over de uitvoering van de zorgplichten arbeidsmarktperspectief en doelmatigheid die zijn geregeld in de wet Macrodoelmatigheid in het beroepsonderwijs. Het is een commissie die is samengesteld door de Minister van OCW en heeft als doel de zelfregulering in het middelbaar beroepsonderwijs te versterken. Een nieuwe commissie verdient een eigen huisstijl en website. Met die vraag kwam CMMBO bij Slik terecht.
‘De aannemer die bouwt op kwaliteit en zekerheid’ is de pay-off van Habrobouw. En die belofte maak je ook hard met een goede website die laat zien waar die kernwaarden in zitten. Zo lees je alles over projecten, en wat klanten te zeggen hebben over Habrobouw.
MooiGematcht is een detacheringspartner binnen de overheid op het vakgebied sociale zekerheid. Zij houden ons bezig met bemiddeling van professionals naar opdrachtgevers binnen de sociale sector van de overheid.
Bind HR is gespecialiseerd in Multiposten en vacaturemarketing. Zij werken samen met bijna alle vacaturebanken en nichesites. Ook doen zij CV Database searches wat het vinden van de juiste kandidatenprofielen een stuk eenvoudiger maakt.
Interster ontwikkelt en levert alle middelen die een ziekenhuis of kliniek in staat stelt steriel te werken: CSA producten, alles voor in de operatiekamer en veel meer. De opdracht vanuit Interster richting Redkiwi was dan ook om het brede aanbod duidelijk en overzichtelijk weer te geven op een nieuwe responsive site.
Yaarwerk is onderdeel van Yuki. Om dit nieuwe merk goed in de markt te zetten heeft Webstijl een full-service online-marketing campagne opgezet. Onderdeel hiervan is een goede converterende website en een sterke traffic campagne.
Voor de event creators van Organice ontwikkelde wij een compleet nieuwe responsive website om hun diensten en referenties mooi in beeld te brengen.
Pro Motion Film is specialist in videoproductie voor bedrijven. Zij maken hoogwaardige video op maat en nemen kunnen videomarketing uit handen nemen. Hun videoproductiebedrijf kunnen op korte termijn online video's maken voor elk bedrijf.
Wij creëerden voor Forum een compleet nieuwe WordPress website: een fris en modern design, draaiend op het Genesis Framework en met oog op conversie.
The Management Assistance Company (MAC) is specialist en strategisch partner op het brede vakgebied van managementondersteuning. The MAC heeft als fundament ruim 25 jaar ervaring in hoogwaardige HR-dienstverlening. Waardecreatie staat voorop en daarom sluiten de solutions van The MAC naadloos aan op de doelen die organisaties nastreven. The MAC is daarbij partner voor management assistants die echt toegevoegde waarde leveren.
Drukkerij Ridderprint in Ridderkerk wilde een moderne frisse website waar ze zelf makkelijk alle geleverde producten op kunnen plaatsen. Op verzoek van de klant niet responsive.
Als digitaal internetbureau op het gebied van o.a. Wordpress en UX/UI is het van belang om met de trend mee te blijven gaan.
CCV heeft nu een vernieuwd online platform, die inspeelt op de nieuwe wensen en behoeftes van de gebruikers en die internationaal uitgerold kan worden.
KNOV is een informatieve website, geoptimaliseerd voor mobiel, tablet en desktop, die verloskundige ondersteunt in hun werk, en de verloskundige neerzet als krachtige vakvrouwen die zich samen sterk maken voor geboortezorg.
Leef je pensioen is een online platform voor ouderen waarop zij elkaar kunnen inspireren om hun pensioen zinvol in te vullen. Het platform is een knooppunt van dromen, wensen, toekomstbeelden en gevoelens over pensioen van mensen uit alle leeftijdscategorieën. Het brengt generaties met elkaar in contact. Het is primair een inspiratie- en motivatiebron gevoed door de doelgroep zelf.
Toplenzen.nl is één van de oudste en grootste online contactlenzenwinkels van Nederland. De nieuwe website van Toplenzen is nu live, met ontwerp en front-end code door Puurpxl!
Puurpxl is gevraagd om de communicatiemiddelen van Presenter in een nieuw jasje te steken.
ENRGY in Business Group heeft Puurpxl gevraagd een nieuwe huisstijl te ontwikkelen voor hun corporate uitingen. Deze nieuwe stijl is online ook doorvertaald naar een nieuwe corporate website.
Puurpxl heeft de nieuwe website voor het Ronald McDonald Kinderfonds ontworpen. Een nieuwe look & feel, veel ruimte voor foto's en verhalen van ouders die in een Ronald McDonald Huis hebben gelogeerd en focus op het werven en behouden van donateurs, sponsoren en vrijwilligers.
Nieuwe website voor tijdschrift van de Consumentenbond. Humor en handige tips die het leven van vrouwen makkelijker maken ;-) Doel van de website is online aanwezigheid, het kunnen communiceren met de doelgroep en het werven van abonnees.
Natuurmonumenten heeft veel te vertellen! Het belangrijkste doel van de nieuwe website is dan ook de content begrijpelijk en vindbaar te maken. De heldere structuur maakt van elke pagina een uitnodiging om de natuur van dichtbij te komen ervaren.
Na het winnen van de pitch eind 2010 en maanden hard werken is de nieuwe website van ZonMw nu live. Het resultaat mag er zijn!
Folders.nl biedt de bezoeker een breed aanbod van folders, van de Gamma-folder tot de Kruidvat- en V&D-folder. Bladeren door de folders werkt gemakkelijk en de bezoeker kan met behulp van een postcode filter zoeken naar folders en winkels in de eigen woonplaats of regio.
In navolging van PowNed heeft Puurpxl samen met Motif nu ook een nieuw design voor GeenStijl ontwikkeld. Doel was om een vernieuwd, onverwacht spannend, ontwerp neer te zetten, waarin de belangrijkste functionaliteit weer een plek vindt.
De eerste fase van Mijn TNT, het nieuwe intranet van TNT Post, is deze week live gegaan! Puurpxl ontwikkelde hiervoor het concept, de interactie, het grafisch ontwerp en de front-end.
ANVA heeft recentelijk de nieuwe propositie - Klaar voor morgen - gelanceerd. Puurpxl is ingeschakeld om dit ook online waar te maken, een nieuwe website is het resultaat!
Opzij heeft een nieuwe website! Vorig jaar heeft het blad een restyling ondergaan, Puurpxl heeft nu ook de website een complete make-over gegeven.
De nieuwe website van PowNed is live! De site heeft een prominente plaats voor sociale media, maar de nadruk ligt vooral op het nieuws. Met een duidelijke PowNed signatuur.
De nieuwe website van de Architect, functioneel en grafisch ontwikkeld door Puurpxl, heeft een fris, helder uiterlijk dat beter aansluit bij het magazine.
Puurpxl heeft voor de NEN een nieuwe website neergezet. NEN, het nationale normalisatie-instituut, is het kennisnetwerk in de wereld van normen en regelgeving. In een uitgebreid concept, interactie en ontwerp traject is de website vanaf de basis opnieuw opgebouwd. Het resultaat mag er zijn.
Bruseco.nl is een website voor de grootste aanbieder van praktijkgerichte opleidingen voor directiechauffeurs. De website is conversie-technisch opgebouwd om nieuwe kandidaten te werven die willen deelnemen aan de opleiding en directiechauffeur willen worden.
Bekijk deze caseV.A.S. Technics is gespecialiseerd in auto onderdelen voor auto's van de VAG Groep. Zij leveren onderdelen voor Volkswagen, Audi, SEAT en Skoda auto's. Ook navigatiesystemen leveren zij op maat voor auto's van de VAG Groep!.
Bekijk deze casePouw Vervoer (de welbekende busmaatschappij) was opzoek naar een partij die hun kon voorzien van een website die klaar was voor de toekomst. De oude website was erg verouderd en bood geen mogelijkheid tot de gewenste conversie.
Bekijk deze caseWordPress website gekoppeld aan SalesForce CRM voor BlueKiwi in Frankrijk (een onderneming van Atos).
Bekijk deze case