Case gepubliceerd op 28 mei 2013
Ontwikkeld door Redkiwi
Havenuitbreiding in Qatar. Verdieping van het toegangskanaal van de haven van Melbourne. Of dichter bij huis; het aanleggen van de Tweede Maasvlakte in Rotterdam. Boskalis doet het allemaal. Het van oorsprong Sliedrechtse baggerbedrijf biedt tegenwoordig internationaal een breed palet aan maritieme diensten aan. Redkiwi maakte het visitekaartje voor deze multinational: de corporate website.
Boskalis heeft vestigingen over de hele wereld en heeft zijn activiteiten de afgelopen jaren flink uitgebreid. Bijvoorbeeld door de recente overname van Dockwise, een rederij gespecialiseerd in zeetransporten van extreem zware 'offshore platformen'. Ook het Rotterdamse sleep- en bergingsbedrijf SMIT, onder andere bekend van de berging van de onderzeeër Koersk, maakt tegenwoordig deel uit van Boskalis. "Dankzij deze groei kunnen we onze klanten een compleet dienstenpakket aanbieden", verklaart Marielle de Wit, communicatieadviseur bij Boskalis.
Als communicatieadviseur is Marielle verantwoordelijk voor de vernieuwing van de website. "De houdbaarheidsdatum van de oude website was verlopen. Die bleef maar groeien. Op den duur raakten we verstrikt in onze eigen navigatiestructuur. De nieuwe site is duidelijk opgezet, heeft een moderne uitstraling en een beter beheersbaar contentmanagementsysteem (cms)."
"Voordat we onze website onder handen lieten nemen, stelden we de functionele eisen op. Zowel voor het design als voor de techniek. Vervolgens maakte ontwerpbureau DLVR een functioneel ontwerp. Redkiwi ging aan de slag met de techniek. Een van onze voorwaarden was een goede samenwerking tussen de ontwerper en de bouwer. Want aan een mooi ontwerp dat praktisch niet uitvoerbaar is, hebben we niets. Gelukkig ging die samenwerking heel goed. Samen hebben we er iets moois van gemaakt!"
De nieuwe corporate website van Boskalis ging in maart 2011 live. Maar daar bleef het niet bij. Er kwamen steeds meer subsites bij. Onder andere van Boskalis Australia, Nigeria, Engeland en binnenkort Duitsland en Mexico. De sites van de vestigingen hangen allemaal onder de corporate website. Redkiwi koppelde ook de cms'en aan elkaar. "Heel handig", vertelt Marielle: "Vanuit het cms van de corporate website pas ik nu heel eenvoudig informatie aan. Op alle websites tegelijkertijd."
Ook de sites van de overgenomen bedrijven werden onder handen genomen. "Ze hebben nu een uniforme uitstraling. Zo kunnen we als merk eenduidig naar buiten treden. Kenmerkend zijn de grote foto’s, die op alle websites terugkomen. Daarop staan onze mensen centraal. En niet alleen de schepen of de projecten. We zijn trots op onze medewerkers. En dat willen we graag laten zien!"
Boskalis heeft een steeds bredere dienstverlening voor steeds meer markten. Marielle: "De website is het ideale instrument om mensen daarover te informeren. Dat is ook het hoofddoel van de website: laten zien wat we allemaal doen. Zo hebben we een aparte pagina voor persberichten. Naast de pers zijn onze doelgroepen investeerders, klanten en potentiële medewerkers. Die bedienen we via eigen ingangen op de site." Boskalis vergroot continu de functionaliteit van de website. Kort geleden werden er bijvoorbeeld alerts voor de financiële agenda toegevoegd. Ook een uitgebreide vlootdatabase kwam er later bij. "Dat soort uitbreidingen doen we op basis van voortschrijdend inzicht. Redkiwi helpt ons daarbij. Zo maken we ons visitekaartje steeds completer!"
Of uw bedrijf nou globaal, nationaal of lokaal opereert: voor een goede website kunt u altijd bij ons terecht! Redkiwi denkt met u mee en maakt ook van úw website het perfecte visitekaartje. Neem voor meer informatie contact met ons op.
Redkiwi in het kort
Bekijk het profiel van Redkiwi
Van productpush naar merkbeleving, van middelen naar online activatie en van strategie naar resultaat. Vanuit deze basis hebben we het merk online opnieuw opgebouwd. Met een visueel redesign, een vernieuwd communicatieconcept en interactie vanuit klantperspectief, wordt ingezet op een maximale merkbeleving en meer conversie.
Prymaxx® Europe BV is dé fabrikant en kwalitatieve dienstverlener op het gebied van innovatieve brandbestrijding.
Ipskamp Printing is er voor al uw magazines, flyers, brochures, proefschriften of boeken die u wilt laten drukken. Wij pakten sinds de nieuwe start in Enschede de huisstijl, het webdesign en vele andere uitingen op voor deze partner.
De online productcatalogus op de website van Adsensys is niet alleen gebruiksvriendelijk voor huidige klanten, het is ook een zeer nuttig middel om potentiële klanten te overtuigen.
Eén van ‘s lands grootste onbekende multinationals koos begin 2015 voor vanStijl als haar online partner. De eerste klus: de corporate website.
Hendriks Oilfield Services (HOS) is gespecialiseerd in olie producten, toch liep de oliestroom op de oude website niet geheel vlekkeloos. Webba heeft een nieuwe en gestroomlijnde WordPress website gerealiseerd met een op maat gemaakt ontwerp.
Wereldwijd zijn er vele engineers die werken met Gas & Vloeistofsystemen. Wanneer zij een onderdeel van dit systeem moeten vervangen of een heel nieuw systeem gaan bouwen en daar materialen voor nodig hebben, zijn ze momenteel nog afhankelijk van papieren catalogi die in hun kast staan. Deze zijn moeilijk te doorzoeken, niet actueel en het aanbod van deze catalogi is niet alomvattend – vaak hebben engineers alleen de catalogi van leveranciers waar ze eerder zaken mee hebben gedaan.
Endless webdesign ontwierp en realiseerde een geheel op maat gemaakte website voor Braspenning B.V.. De website moest informatie verstrekken over de disciplines waar de expertises van Braspenning liggen én hun projecten belichten.
Het nieuwe ontwerp van de website heeft Metapol ondergebracht bij Webton. De ontwerper heeft een overzichtelijke website gecreëerd met een duidelijke menustructuur. Door middel van de grote foto's wordt direct de aandacht van de bezoeker getrokken.
Prolyte Group is een internationaal georiënteerd bedrijf, gericht op de productie en verkoop van constructieve elementen die worden gebruikt voor de entertainmentindustrie, theaters, tentoonstellingen en aanverwante markten. Sterc is de online partner voor Prolyte, voor zowel strategie als techniek, design en online marketing.
De vormgeving van de nieuwe website van Wouter Witzel heeft Webton onder haar hoede genomen. De website is een unieke binnenkomer die gelijk de aandacht van de bezoeker trekt. Mooie grote foto's en de gebruiksvriendelijkheid staan centraal.
Er is een vernieuwde website gebouwd waar onder andere gebruik is gemaakt van de longtail methode. Er zijn tien verschillende werelden gecreëerd waar iedere (nieuwe) klant uit verschillende sectoren van De Jager RVS zich in kan herkennen.
De website moest zelfstandig functioneren naast de corporate site van Kabelnoord, welke product- en servicegericht is. Het project Glasvezel van Kabelnoord moest een eigen identiteit krijgen op het internet.
Sterc werd gevraagd een nieuwe website te realiseren voor REMON. De website dient voornamelijk als informatie voorziening voor (potentiële) klanten. Om de bezoekers per categorie informatie te verschaffen is er een kennisbank gerealiseerd met veelgestelde vragen. Daarnaast is de usability (gebruiksvriendelijkheid) van de website geoptimaliseerd, waarbij informatie eenvoudig te vinden/aan te vragen is.
Sterc heeft een responsive website en Facebookapp gebouwd voor de 'Hooghoudt Bruine Jenever'-campagne.
Mammoet is specialist in zwaar hijswerk en multimodaal transport. Hun specialiteit is het transporteren, verschepen, plaatsen en het verwijderen van grote en/of zware objecten van en naar elke locatie, te land en te water. Mammoet bedient vijf grote markten: de petrochemie, de energiesector, de civiele sector, de offshore industrie en maritieme branche.
Havenuitbreiding in Qatar. Verdieping van het toegangskanaal van de haven van Melbourne. Of dichter bij huis; het aanleggen van de Tweede Maasvlakte in Rotterdam. Boskalis doet het allemaal. Het van oorsprong Sliedrechtse baggerbedrijf biedt tegenwoordig internationaal een breed palet aan maritieme diensten aan. Redkiwi maakte het visitekaartje voor deze multinational: de corporate website.
SHV ontstond in 1896 in Nederland uit een fusie van een aantal belangrijke kolenhandelsbedrijven, waarvan sommige al in de 18e eeuw werkzaam waren.
Openbaar vervoersbedrijf RET constateert een groei in het aantal reizigers. Uiteraard wil de RET hen uitstekend van dienst zijn. Met comfortabele voertuigen, een groot bereik en een hoge frequentie. Maar goede reisinformatie is minstens net zo belangrijk in dit rijtje. Reizigers proactief informeren gebeurt sinds afgelopen zomer onder andere via de nieuwe (mobiele) website.
De crisis komt hard aan in de bouwsector. Alle partijen in de bouwketen hebben minder opdrachten, een lagere omzet en een krimpend personeelsbestand. Maar stukadoorsbedrijf Van der Kruit vormt daarop een uitzondering. Het familiebedrijf bestaat al 25 jaar. En de crisis zal daar geen einde aan maken: dankzij een nieuwe website stromen de aanvragen binnen!
Havenuitbreiding in Qatar. Verdieping van het toegangskanaal van de haven van Melbourne. Of dichter bij huis; het aanleggen van de Tweede Maasvlakte in Rotterdam. Boskalis doet het allemaal. Het van oorsprong Sliedrechtse baggerbedrijf biedt tegenwoordig internationaal een breed palet aan maritieme diensten aan. Redkiwi maakte het visitekaartje voor deze multinational: de corporate website.
Mammoet is specialist in zwaar hijswerk en multimodaal transport. Hun specialiteit is het transporteren, verschepen, plaatsen en het verwijderen van grote en/of zware objecten van en naar elke locatie, te land en te water. Mammoet bedient vijf grote markten: de petrochemie, de energiesector, de civiele sector, de offshore industrie en maritieme branche.
Redkiwi bouwde voor Grandcruwijnen een webshop met veel functionaliteiten. De bezoeker kan niet alleen verfijnd zoeken in een uitgebreid assortiment, hij kan ook notities bijhouden bij eerder bestelde wijnen en sparen voor kortingen.
NRC Handelsblad is een begrip in Nederland. Deze kwaliteitskrant biedt echter veel meer dan het laatste nieuws. De webwinkel van de NRC sluit naadloos aan bij de behoeften en interesses van de NRC-doelgroep. Redkiwi ontwikkelde voor NRC een nieuwe webshop.
Voor TW Steel hebben we een webshop ontworpen en ontwikkeld voor de Yamaha Factory Racing VR 46 horlogecollectie.
Ploum Lodder Princen is een Rotterdams advocatenkantoor met zo’n 75 advocaten. De website van Ploum was aan vervanging toe, het paste niet bij het moderne kantoor wat Ploum is. Daarnaast was het niet gebruiksvriendelijk in onderhoud.
TUI Care Foundation is een onafhankelijke stichting die samen met vakantiegangers direct een bijdrage levert aan de duurzame ontwikkeling van vakantiebestemmingen.
Waar de Politieke Partijen hard werkten aan de voorbereidingen van hun campagne, hebben we bij Slik hard gewerkt aan het ontwerpen, testen en realiseren van de vernieuwde StemWijzer. Dé tool waarmee u uw politieke voorkeur voor de Tweede Kamerverkiezingen van 2017 test.
Bekijk deze caseEen app waarmee afspraken gemaakt door Account managers van Heineken kunnen worden ingezien en gepland
Bekijk deze caseAl meer dan 3 jaar is Sebwite de vertrouwde partner van Doublepoint voor het onderhoud van de webshop. Nadat de eerste webshop goed dienst had gedaan om het bedrijf op te starten is er na de officiële release van Magento 2 besloten om een geheel nieuwe webshop te bouwen.
Bekijk deze caseAl enkele jaren is Sebwite de partner voor de online werkzaamheden voor Presafe, het bedrijf achter de webshops BHVtotaal.nl en AED.nl. Na een nieuwe aanbesteding voor de ontwikkeling van de nieuwe webshop die de 5-jaar oude webshop moest vervangen won Sebwite de aanbesteding en zijn wij aan de slag gegaan om een nieuwe webshop in Magento2 te bouwen.
Bekijk deze case