Case gepubliceerd op 09 maart 2013
Ontwikkeld door Redkiwi
Openbaar vervoersbedrijf RET constateert een groei in het aantal reizigers. Uiteraard wil de RET hen uitstekend van dienst zijn. Met comfortabele voertuigen, een groot bereik en een hoge frequentie. Maar goede reisinformatie is minstens net zo belangrijk in dit rijtje. Reizigers proactief informeren gebeurt sinds afgelopen zomer onder andere via de nieuwe (mobiele) website.
Reizigers proactief informeren gaat snel en efficiënt via internet. Haltewijzigingen, dienstregelingen en een reisplanner moeten voor iedereen toegankelijk zijn. "Op onze oude website was dat maar gedeeltelijk het geval", vertelt René Vaartjes, online marketeer bij de RET. "We betaalden veel geld aan licentiekosten voor het content management systeem (CMS). Maar het CMS was eigenlijk een 'black box'. We konden zelf nauwelijks informatie aanpassen." Dat moest anders: een open source CMS en een Rotterdams bureau voor de techniek, om snel mee te schakelen. Zo kwam de samenwerking met Redkiwi van de grond. Redkiwi is verantwoordelijk voor de technische realisatie van de website.
Het vervoersgebied van de RET wordt steeds groter. Dat maakt de dienstregeling steeds complexer. "We hebben twee systemen: één dat onze voertuigen indeelt en één dat onze mensen indeelt", vertelt René. "Deze twee systemen genereren iedere week een nieuw bestand, dat wij uploaden naar Redkiwi. Zij verwerken de gegevens. En daaruit volgt de dienstregeling. Die implementeren ze op onze site. Ook tijdelijke omleidingen of vervallen haltes worden daarin meegenomen. Iedere week up to date." Ook voor de reisplanner bedacht Redkiwi een ingenieus systeem. De motor achter de reisplanner is 9292.nl. De reisplanner van RET verstuurt razendsnel een verzoek naar 9292.nl, en krijgt via die site de gewenste gegevens over de aangevraagde reis. De locaties hebben een geografische positie, waardoor reizigers hun reis van deur tot deur kunnen plannen.
Via de nieuwe website kan de RET de reizigers beter informeren. De bezoekersaantallen laten zien dat daar ook behoefte aan is. "Dagelijks bezoeken zo’n tienduizend mensen onze website. Bij calamiteiten, zoals afgelopen januari, toen er beton op de metrorails was gevallen, – kan dat oplopen tot vijftig- of zestigduizend bezoekers. Met behulp van 'front-end editing' kunnen we onze site dan snel updaten. Er verschijnt dan een banner die meldt waar de problemen zijn. Zo weten reizigers meteen waar ze aan toe zijn. Het grootste probleem in het openbaar vervoer is onzekerheid. Die kunnen we wegnemen door snel accurate reisinformatie aan te bieden via onze site." Dat gaat steeds beter. In 2010 had RET.nl 180.000 bezoekers per maand. In 2012, na het redesign, werden dat er 380.000. Een verdubbeling. "Die hebben we te danken aan het mobiele verkeer. Redkiwi maakte namelijk ook een mobiele versie van onze website. Via GPS kunnen mensen hun locatie bepalen, en zien welke ov-haltes er in de buurt zijn. We zien dat 55 procent van de bezoekers onze site via een mobiel apparaat bekijkt. Logisch, want ook tijdens de reis willen reizigers accurate informatie."
Momenteel werkt Redkiwi aan een drempelvrije variant van RET.nl. Een drempelvrije website is toegankelijk voor visueel gehandicapten. "We werken met veel contrast en grote letters. Bovendien maken we de site toegankelijk voor voorleessoftware", vertelt Linda Rindertsma, projectmanager bij Redkiwi. "Anders dan we gewend zijn, komt design hier op de tweede plaats. Maar we zorgen er wél voor dat de RET een nóg bredere klantenkring kan bedienen."
Heeft uw website ook een technische boost nodig? Redkiwi helpt u graag! Neem contact met ons op voor meer informatie.
Redkiwi in het kort
Bekijk het profiel van Redkiwi
Waar de Politieke Partijen hard werkten aan de voorbereidingen van hun campagne, hebben we bij Slik hard gewerkt aan het ontwerpen, testen en realiseren van de vernieuwde StemWijzer. Dé tool waarmee u uw politieke voorkeur voor de Tweede Kamerverkiezingen van 2017 test.
Fysiotherapie Neerbosch Oost wilde een nieuwe, responsive website met een rustige uitstraling. Hier is Bureau Feith gelijk mee aan de slag gegaan.
Gopublic ontwikkelde in samenwerking met WWAV een fondsenwervende test voor Artsen Zonder Grenzen. Een snelle quiz waarmee jij kan testen of jij je staande kunt houden onder de extreme omstandigheden in Zuid Sudan.
Voor de RTL Boulevard campagne van Cordaid ontwikkelden wij binnen de Cordaid WordPress Multisite een multi inzetbaar template met dynamische en contextuele elementen.
SOMO.nl heeft een strak en clean design. Met een gebruiksvriendelijke backend kunnen de onderzoekers van SOMO snel en effectief inspelen op de actualiteit.
Voor Stichting ZAAM uit Amsterdam is de eerste stap naar een nieuw online platform gezet met de ontwikkeling van deze Responsive maatwerk Wordpress website. Deze website vormt de basis voor de ontwikkeling van een online omgeving met 28 scholen websites, een academie website en een Intranet, alles via 1 slimme beheeromgeving
Cordaid is een van de grootste ontwikkelingsorganisaties in Nederland. Er wordt gewerkt aan verschillende projecten; denk aan educatie, gezondheidszorg, klimaat etc. Begin dit jaar zijn we gestart met het responsive maken en het omzetten naar WordPress van alle websites van ontwikkelingsorganisatie Cordaid.
Ploum Lodder Princen is een Rotterdams advocatenkantoor met zo’n 75 advocaten. De website van Ploum was aan vervanging toe, het paste niet bij het moderne kantoor wat Ploum is. Daarnaast was het niet gebruiksvriendelijk in onderhoud.
Voor TW Steel hebben we een webshop ontworpen en ontwikkeld voor de Yamaha Factory Racing VR 46 horlogecollectie.
Elsevier.nl; Hét voorbeeld van hoe je met WordPress een maatwerk platform kan realiseren. Visueel aantrekkelijk, geoptimaliseerd voor de redactie en gekoppeld aan alle interne systemen.
Responsive SSLwebsite met partnerdatabase, interactieve plattegrond en studenten database met CV uploader en LinkedIn CV buider
Realisatie responsive website Sportmomentje Website gemaakt in Wordpress Website vernieuwd naar een responsive design
Voor iedere organisatie is een passende online positionering van groot belang. Zo ook voor de medische startup Mellon. Voor hen ontwikkelden we een responsive website en breidden dat uit voor een zo hoog mogelijk gebruiksgemak.
NRC Handelsblad is een begrip in Nederland. Deze kwaliteitskrant biedt echter veel meer dan het laatste nieuws. De webwinkel van de NRC sluit naadloos aan bij de behoeften en interesses van de NRC-doelgroep. Redkiwi ontwikkelde voor NRC een nieuwe webshop.
Openbaar vervoersbedrijf RET constateert een groei in het aantal reizigers. Uiteraard wil de RET hen uitstekend van dienst zijn. Met comfortabele voertuigen, een groot bereik en een hoge frequentie. Maar goede reisinformatie is minstens net zo belangrijk in dit rijtje. Reizigers proactief informeren gebeurt sinds afgelopen zomer onder andere via de nieuwe (mobiele) website.
De crisis komt hard aan in de bouwsector. Alle partijen in de bouwketen hebben minder opdrachten, een lagere omzet en een krimpend personeelsbestand. Maar stukadoorsbedrijf Van der Kruit vormt daarop een uitzondering. Het familiebedrijf bestaat al 25 jaar. En de crisis zal daar geen einde aan maken: dankzij een nieuwe website stromen de aanvragen binnen!
Havenuitbreiding in Qatar. Verdieping van het toegangskanaal van de haven van Melbourne. Of dichter bij huis; het aanleggen van de Tweede Maasvlakte in Rotterdam. Boskalis doet het allemaal. Het van oorsprong Sliedrechtse baggerbedrijf biedt tegenwoordig internationaal een breed palet aan maritieme diensten aan. Redkiwi maakte het visitekaartje voor deze multinational: de corporate website.
Mammoet is specialist in zwaar hijswerk en multimodaal transport. Hun specialiteit is het transporteren, verschepen, plaatsen en het verwijderen van grote en/of zware objecten van en naar elke locatie, te land en te water. Mammoet bedient vijf grote markten: de petrochemie, de energiesector, de civiele sector, de offshore industrie en maritieme branche.
Redkiwi bouwde voor Grandcruwijnen een webshop met veel functionaliteiten. De bezoeker kan niet alleen verfijnd zoeken in een uitgebreid assortiment, hij kan ook notities bijhouden bij eerder bestelde wijnen en sparen voor kortingen.
NRC Handelsblad is een begrip in Nederland. Deze kwaliteitskrant biedt echter veel meer dan het laatste nieuws. De webwinkel van de NRC sluit naadloos aan bij de behoeften en interesses van de NRC-doelgroep. Redkiwi ontwikkelde voor NRC een nieuwe webshop.
Voor TW Steel hebben we een webshop ontworpen en ontwikkeld voor de Yamaha Factory Racing VR 46 horlogecollectie.
Ploum Lodder Princen is een Rotterdams advocatenkantoor met zo’n 75 advocaten. De website van Ploum was aan vervanging toe, het paste niet bij het moderne kantoor wat Ploum is. Daarnaast was het niet gebruiksvriendelijk in onderhoud.
TUI Care Foundation is een onafhankelijke stichting die samen met vakantiegangers direct een bijdrage levert aan de duurzame ontwikkeling van vakantiebestemmingen.
Waar de Politieke Partijen hard werkten aan de voorbereidingen van hun campagne, hebben we bij Slik hard gewerkt aan het ontwerpen, testen en realiseren van de vernieuwde StemWijzer. Dé tool waarmee u uw politieke voorkeur voor de Tweede Kamerverkiezingen van 2017 test.
Bekijk deze caseEen app waarmee afspraken gemaakt door Account managers van Heineken kunnen worden ingezien en gepland
Bekijk deze caseAl meer dan 3 jaar is Sebwite de vertrouwde partner van Doublepoint voor het onderhoud van de webshop. Nadat de eerste webshop goed dienst had gedaan om het bedrijf op te starten is er na de officiële release van Magento 2 besloten om een geheel nieuwe webshop te bouwen.
Bekijk deze caseAl enkele jaren is Sebwite de partner voor de online werkzaamheden voor Presafe, het bedrijf achter de webshops BHVtotaal.nl en AED.nl. Na een nieuwe aanbesteding voor de ontwikkeling van de nieuwe webshop die de 5-jaar oude webshop moest vervangen won Sebwite de aanbesteding en zijn wij aan de slag gegaan om een nieuwe webshop in Magento2 te bouwen.
Bekijk deze case