Gepubliceerd op: 22 november 2013 door Redkiwi
Aan de donateurs ligt het niet. Het zijn vooral de verouderde websites van goede doelen die ervoor zorgen dat donateurs hun gift op zak houden. Internetbureau Redkiwi schrijft daarom een competitie uit waarvan de winnaar een nieuwe website krijgt.
Het vertrouwen in goede doelen heeft een deuk opgelopen en de financiële crisis eist links en rechts haar tol. Toch blijven mensen bereid om te doneren. Vooral jongeren tussen de 18 en 25 jaar zijn bereid goede doelen te steunen. Dat juist deze doelgroep gevoelig is voor de uitstraling van websites is een interessant gegeven. Goede doelen ontvangen donaties namelijk grotendeels direct via hun website.
Op websites is het zo dat bezoekers binnen enkele seconden na ‘binnenkomst’ bepalen of ze vertrouwen hebben in de organisatie achter het doel. Is dat het geval, dan leidt het bezoek dikwijls tot een donatie. Is dat niet het geval, dan loopt de organisatie al snel een gift mis.
Anno 2013 is ‘het gevoel’ dat een website oproept dus minstens zo belangrijk als ‘het goede verhaal’. Goede doelen doen er dan ook goed aan om hun websites te laten aansluiten bij de manier waarop jongeren zich bewegen op internet. Daarbij hoort ook het bruikbaar (‘responsive’) maken van websites voor mobiel gebruik en het inzetten van social media.
Goede doelen hoeven het uiteraard niet alleen met de donaties van jonge donateurs te doen. Een andere groep van gulle donateurs bevindt zich in het MKB. Steun uit deze - vaak onverwachte - hoek komt geregeld in andere vormen dan geld. Internetbureau Redkiwi draagt haar steentje bij door een competitie uit te schrijven samen met haar partners Proosdij Producties, Tekstschrijvers.nl en Margot de Heide Fotografie. Goede doelen kunnen een nieuwe website winnen ter waarde van € 20.000,-.
Goede doelen die hiervoor in aanmerking willen komen, kunnen zich tot en met 24 november aanmelden op www.redkiwi.nl/goededoel.
Het leukste internetbureau van NL | Met 5 vestigingen, ruim 30 medewerkers en meer dan 350 klanten! Sterk in Sites (TYPO3 en WordPress), Shops (Magento, WooCommerce) en Service.
Bekijk het profiel van Redkiwi
Gepubliceerd op: 04 juli 2018
Rare titel, ik leg hem zo uit. Deze column is interessant voor zowel webdesigners als hun opdrachtgevers. Hoe vaak komt het niet voor dat een webdesigner of hun opdrachtgever naast wat lorum ipsum teksten bij de bouw van een nieuwe website/webshop ook even wat foto’s scoort van “google” of van een concurrent die hetzelfde verkoopt, alleen voor de test hoe het eindresultaat er uit kan zien?
Gepubliceerd op: 09 januari 2017
Na maanden hard werken is de nieuwe Magento2 webshop van BHVtotaal.nl live! Woensdagavond is de knop omgezet en is de migratie van de oude Drupal-webshop naar de nieuwe Magento2 webshop voltooid. Met een nieuw CMS, een nieuw design, nieuwe productfoto’s en nieuwe productteksten is BHVtotaal klaar om door te groeien.
Gepubliceerd op: 09 januari 2017
Veiligheid op internet wordt een steeds groter issue. Termen als 'https' en 'SSL-certificaat' vliegen ons om te horen. Als ondernemer is het gemakkelijk dit gewoon te negeren en te denken dat u(w website) niks overkomt. Maar nu Google zijn algoritmes heeft aangepast en websites mét beveiligingscertificaat beter gaan scoren, wordt veiligheid eigenlijk afgedwongen. Want niet meedoen betekent minder goed gevonden worden, met alle gevolgen van dien. Vraagt u zich af wat https en SSL allemaal inhoudt?
Gepubliceerd op: 14 december 2016
Internetbureau Heers gaat bijna 20 jaar SEO-kennis delen in een Heersende SEO-training.