Case gepubliceerd op 21 mei 2012
Ontwikkeld door Zicht online
Zicht ontwikkelde voor het Kröller-Müller Museum een interactief tentoonstellingsconcept.
Het is de droom van veel museumbezoekers: rondkijken in het depot van een museum en zelf een tentoonstelling samenstellen. Het Kröller-Müller Museum maakt deze droom nu waar met de unieke tentoonstelling Expose - De allermooiste werken op papier.
Expose is een volledig nieuw en interactief tentoonstellingsconcept, waarbij niet het museum maar de bezoeker bepaalt welke kunstwerken te zien zijn in de tentoonstelling. Voor de tentoonstelling De allermooiste werken op papier kan worden gekozen uit 100 meesterwerken van onder andere Vincent van Gogh, Pablo Picasso en Keith Haring. Deze tekeningen, etsen, gouaches (en nog veel meer) zijn vanwege de kwetsbaarheid van de materialen zelden of nooit te zien in het museum. Een unieke kans dus: u kijkt, kiest en bepaalt welke werken in het museum te zien zijn.
Bekende Nederlanders waaronder Noraly Beyer, Jan Rot en Ronald Plasterk gaven het startschot van de campagne. Vervolgens kon het publiek een persoonlijke Top 3 samenstellen en hun keuze beargumenteren. De werken met de meeste stemmen kregen daadwerkelijk een plek in de fysieke tentoonstelling.
De campagne kon rekenen op redactionele aandacht in tal van online en offline media. De website is veelvuldig geprezen om haar intuïtieve werking en de gebruiksvriendelijkheid. Dit project heeft een Dutch Interactive Award gewonnen in de categorie Beste Campagne.
Jury-rapport
Het is bij deze case gelukt om in een traditionele markt een innovatief, redelijk gewaagd concept neer te zetten. Bezoekers krijgen online de kans om een kijkje te nemen in het depot, iets wat nergens anders kan. Dankzij de keuze die de bezoekers uit de kunstwerken konden maken heeft het museum inzicht gekregen in de smaak van het publiek, en tevens de perceptie die het heeft van de kunstwerken dankzij de motivatie die het heeft gegeven. Het heeft dus kwalitatief inzicht verworven. Deze is bovendien doorvertaald naar het museum zelf, door de keuze van de bezoekers van de site daadwerkelijk tentoon te stellen. Een sterk idee om een nieuw publiek aan te spreken en een goede en gedurfde manier voor online kunstbeleving. De site, met fraai drag-and-drop-systeem, is daadwerkelijk een onmisbaar onderdeel van de campagne. Wat beter kan, is de meting of het daadwerkelijk om nieuw publiek gaat en of er conversie was naar het museum zelf.
Strategie, design en technologie
Het combineren van strategie, design en technologie is een belangrijk uitgangspunt in ons werk. Zicht bedenkt, ontwerpt en bouwt. Door deze geïntegreerde aanpak vanuit multidisciplinaire teams, overzien we het gehele online speelveld. Veel van onze klanten zetten ons dan ook structureel in als online partner.
25 online professionals
Bij Zicht werken 25 online professionals. Dat zijn onder andere strategen, interactie ontwerpers, grafisch ontwerpers en developers (front-end en back-end). Elke Zichter is verantwoordelijk voor een bepaald expertisegebied. Hierdoor benaderen we elk vraagstuk vanuit verschillende perspectieven. Daarnaast beschikt Zicht over een groot netwerk van professionals waaronder copywriters en video-producers. Zicht is aangesloten bij PIBN, IPAN en BNO.
Bekijk het profiel van Zicht online
Waar de Politieke Partijen hard werkten aan de voorbereidingen van hun campagne, hebben we bij Slik hard gewerkt aan het ontwerpen, testen en realiseren van de vernieuwde StemWijzer. Dé tool waarmee u uw politieke voorkeur voor de Tweede Kamerverkiezingen van 2017 test.
Fysiotherapie Neerbosch Oost wilde een nieuwe, responsive website met een rustige uitstraling. Hier is Bureau Feith gelijk mee aan de slag gegaan.
Gopublic ontwikkelde in samenwerking met WWAV een fondsenwervende test voor Artsen Zonder Grenzen. Een snelle quiz waarmee jij kan testen of jij je staande kunt houden onder de extreme omstandigheden in Zuid Sudan.
Voor de RTL Boulevard campagne van Cordaid ontwikkelden wij binnen de Cordaid WordPress Multisite een multi inzetbaar template met dynamische en contextuele elementen.
SOMO.nl heeft een strak en clean design. Met een gebruiksvriendelijke backend kunnen de onderzoekers van SOMO snel en effectief inspelen op de actualiteit.
Voor Stichting ZAAM uit Amsterdam is de eerste stap naar een nieuw online platform gezet met de ontwikkeling van deze Responsive maatwerk Wordpress website. Deze website vormt de basis voor de ontwikkeling van een online omgeving met 28 scholen websites, een academie website en een Intranet, alles via 1 slimme beheeromgeving
Cordaid is een van de grootste ontwikkelingsorganisaties in Nederland. Er wordt gewerkt aan verschillende projecten; denk aan educatie, gezondheidszorg, klimaat etc. Begin dit jaar zijn we gestart met het responsive maken en het omzetten naar WordPress van alle websites van ontwikkelingsorganisatie Cordaid.
Ploum Lodder Princen is een Rotterdams advocatenkantoor met zo’n 75 advocaten. De website van Ploum was aan vervanging toe, het paste niet bij het moderne kantoor wat Ploum is. Daarnaast was het niet gebruiksvriendelijk in onderhoud.
Voor TW Steel hebben we een webshop ontworpen en ontwikkeld voor de Yamaha Factory Racing VR 46 horlogecollectie.
Elsevier.nl; Hét voorbeeld van hoe je met WordPress een maatwerk platform kan realiseren. Visueel aantrekkelijk, geoptimaliseerd voor de redactie en gekoppeld aan alle interne systemen.
Responsive SSLwebsite met partnerdatabase, interactieve plattegrond en studenten database met CV uploader en LinkedIn CV buider
Realisatie responsive website Sportmomentje Website gemaakt in Wordpress Website vernieuwd naar een responsive design
Voor iedere organisatie is een passende online positionering van groot belang. Zo ook voor de medische startup Mellon. Voor hen ontwikkelden we een responsive website en breidden dat uit voor een zo hoog mogelijk gebruiksgemak.
NRC Handelsblad is een begrip in Nederland. Deze kwaliteitskrant biedt echter veel meer dan het laatste nieuws. De webwinkel van de NRC sluit naadloos aan bij de behoeften en interesses van de NRC-doelgroep. Redkiwi ontwikkelde voor NRC een nieuwe webshop.
Zicht vertaalde de nieuwe identiteit en online ambities van het Concertgebouw, naar een verleidelijk en inspirerend platform.
Om ouders en docenten te helpen bij het voorlichten van kinderen over hun gehoor en de kwetsbaarheid er van, heeft Zicht in opdracht van de Nationale Hoorstichting, De Geluidstuin ontwikkeld.
Zicht ontwikkelde voor het Kröller-Müller Museum een interactief tentoonstellingsconcept.
Al jaren ontwikkelt Zicht de website voor Robeco Zomerconcerten. Een van de grootste festivals in Nederland met jaarlijks maar liefst 100.000 bezoekers.
Al jaren is Otolift een graag geziene klant in de Zicht studio. De trapliftenfabrikant is marktleider in Nederland en ook wereldwijd een grote speler in de markt.
Zicht ontwikkelde een platform om alle culturele initiatieven te bundelen.
Hoe maak je archiefcollecties voor een grote groep toegankelijk? Zicht ontwikkelde het platform Wegwijzer Acthieven WO2.
Auping lanceerde onlangs de Essential. Zicht ontwikkelde de campagnesite.
NBD Biblion is dé leverancier voor bibliotheken in Nederland en België. Het biedt honderden producten en diensten aan; van boeken tot boekbindmachines, van etiketstickers tot RFID chips. Maar ook zorgt NBD Biblion jaarlijks voor 20.000 recensies, onder andere gebruikt door Bol.com. Zicht ontwikkelde voor NDB Biblion de corporate website en documentatiebanken.
ARTtube is een videoplatform voor kunst en design in Nederland en België. De website bevat uiteenlopende filmpjes: interviews met kunstenaars en curatoren, kijkjes achter de schermen, restauratie van kunstwerken, de televisiereeks Boijmans TV en bijzondere animatie- en remixfilms. Het videoplatform ARTtube is door Zicht ontwikkeld.
GGzE (Geestelijke Gezondheidszorg Eindhoven en De Kempen) biedt hulp en ondersteuning aan mensen met ernstige, complexe en vaak langdurende psychiatrische en psychosociale problemen. In opdracht van GGzE ontwierp en bouwde Zicht de corporate website en de website van De Woenselse Poort, een onderdeel van GGzE dat zich richt op forensische psychiatrie.
We ontwikkelden een Augmented Reality App voor tablets om virtueel een traplift in de woning te tonen. Op deze manier is het kiezen voor een traplift een stuk eenvoudiger.
We ontwikkelden een responsive campagnesite voor Auping. De site past zich aan naar het apparaat dat de website benadert. Geschikt voor zowel desktop als mobile.
Campagne om inwoners en bedrijven in de regio Rotterdam uit te dagen om ideeën te leveren om het openbaar vervoer slimmer, beter, leuker te maken.
Klassieke muziek heeft ons veel te bieden. Naast indrukwekkende orkesten, solisten en componisten biedt dit rijke muziekgenre ons verhalen en beelden die tot de verbeelding spreken. Zicht online ontwikkelde voor het Concertgebouw 'het Concertkompas'. Door klassieke muziek in het kompas op een visuele en speelse manier aan te bieden, maken we dit muziekgenre (en bijbehorende concerten) toegankelijk voor een breed publiek.
Op het geheugen van Brabant bouwen mensen samen aan het collectieve geheugen van Brabant. De rijke geschiedenis wordt hier niet alleen gevormd door de grote geschiedkundige verhalen. Juist de kleine persoonlijke verhalen maken de geschiedenis van Brabant herkenbaar en toegankelijk.
Deze game brengt de medewerkers van het Universitair Medisch Centrum Rotterdam in beweging. Teams strijden in een virtuele reis rond de wereld tegen elkaar met als doel een gezonde leefstijl op het werk én thuis.
Fysiotherapie Neerbosch Oost wilde een nieuwe, responsive website met een rustige uitstraling. Hier is Bureau Feith gelijk mee aan de slag gegaan.
Bekijk deze caseEen adaptive WooCommerce webshop met automated marketing gericht op conversie, conversie en conversie.
Bekijk deze caseVillaVibes biedt single reizen aan voor hoger opgeleiden in Nederland en is de afgelopen jaren sterk gegroeid. Om in te spelen op het veranderende consumentengedrag en de conversie van het online platform te verhogen, is internetbureau Heers aan de slag gegaan met de realisatie van de nieuwe website.
Bekijk deze caseAltijd al willen weten hoe jij teksten kunt schrijven voor jouw website waar lezers niet genoeg van kunnen krijgen?
Bekijk deze case