Case gepubliceerd op 25 mei 2012
Ontwikkeld door Zicht online
Al jaren ontwikkelt Zicht de website voor Robeco Zomerconcerten. Een van de grootste festivals in Nederland met jaarlijks maar liefst 100.000 bezoekers.
Hoe realiseer je een succesvolle online kaartverkoop?
Al jaren ontwikkelt Zicht de website voor Robeco Zomerconcerten. Een van de grootste festivals in Nederland met jaarlijks maar liefst 100.000 bezoekers. Voor de 2011 editie pakten we groots uit met een een online inspiratieplatform op het gebied van klassiek, jazz en popmuziek.
Het vernieuwde platform biedt rijke videocontent en tal van interactieve mogelijkheden om zelf een complete avond samen te stellen. Elke artiest kreeg een eigen pagina met uitgebreide bio en audio- en videofragmenten. Voor de bezoekers die maar moeilijk een keuze konden maken in het ruime aanbod was er het Concertkompas. Door het invullen van een paar korte vragen kreeg je een aantal concertsuggesties die helemaal aansloten bij jouw muzieksmaak.
Van de concerten waar je geïnteresseerd in bent, kon je vervolgens via een geïntegreerde Concertplanner met je vrienden een avondje uit plannen. Inmiddels is er ook een mobiele versie van de website beschikbaar.
Het platform heeft een zomerse look & feel gekregen en straalt een positief evenementengevoel uit. De komende jaren zal www.robecozomerconcerten.nl uitgroeien tot een volwaardig interactief platform. De resultaten zijn veelbelovend: de online verkoop is tijdens afgelopen editie explosief gestegen!
Zicht is verantwoordelijk voor strategie, design en technologie.
Strategie, design en technologie
Het combineren van strategie, design en technologie is een belangrijk uitgangspunt in ons werk. Zicht bedenkt, ontwerpt en bouwt. Door deze geïntegreerde aanpak vanuit multidisciplinaire teams, overzien we het gehele online speelveld. Veel van onze klanten zetten ons dan ook structureel in als online partner.
25 online professionals
Bij Zicht werken 25 online professionals. Dat zijn onder andere strategen, interactie ontwerpers, grafisch ontwerpers en developers (front-end en back-end). Elke Zichter is verantwoordelijk voor een bepaald expertisegebied. Hierdoor benaderen we elk vraagstuk vanuit verschillende perspectieven. Daarnaast beschikt Zicht over een groot netwerk van professionals waaronder copywriters en video-producers. Zicht is aangesloten bij PIBN, IPAN en BNO.
Bekijk het profiel van Zicht online
Spring-Time is een bedrijf wat persoonlijk, betrokkenen en voor verbinding zorgt binnen de zorg. Dit wilde ze ook graag laten terug komen in hun zowel hun website als logo.
Zonnepanelen ABC is een bedrijf dat "snel en simpel" wil uitstralen. Dit komt terug in het logo, websiteontwerp en de functies van de website.
Samen met Z24 en Business Insider Inc. lanceerden we de Nederlandse editie van Business Insider. Business Insider is de grootste zakensite in de wereld, met zo’n honderd miljoen maandelijkse bezoekers.
Voor Transmissie heeft Heers een flexibele WordPress website ontwikkeld met oog op meer conversie.
DDMA is dé brancheorganisatie voor marketing en data. Zij bieden voor hun 275 leden kennis over het inzetten van data om relevant te kunnen communiceren met hun doelgroepen. In een korte periode van nog geen twee maanden hebben we de site live gezet.
Voor het Privacy Waarborg keurmerk van onze klant DDMA hebben we een nieuwe website ontwikkeld. DDMA is de Branchevereniging voor Data Driven Marketing.
Per 1 januari 2016 heeft NEP Group INC. het Nederlandse bedrijf DutchView Infostrada overgenomen. Wij mochten de meertalige corporate website ontwikkelen.
Hét bewijs van de lange houdbaarheid van onze webdesigns. De website van Delft Enterprises - de one-stop-shop voor ondernemerschap en spin-out-bedrijven ontstaan uit wetenschappelijk onderzoek van de TU Delft - staat al een aantal jaar online en we zijn er nog steeds ontzettend trots op!
Een mooie en responsive website voor Racing for Fun ontworpen en ontwikkeld door KIWI webgroep.
Decom people is een snelgroeiend bedrijf dat bemiddelt in gekwalificeerde technologie specialisten in Telecom, Energie en ICT in Nederland en daar buiten.
Visuele identiteit voor Verlieskantelaars. In de beeldtaal van het webdesign is te zien hoe een zaadje loskomt van een bloem en symbool staat voor een nieuw begin.
Yspeert VWL Advocaten zijn creatief en eigenzinnig. Dat zijn we bij Webba ook, wat de basis was voor de goede samenwerking. Voor dit unieke advocatenkantoor hebben namelijk we een responsive WordPress website gemaakt. Volledig op maat!
Hondsrug Personeels Management streeft naar duurzame inzetbaarheid voor ieder bedrijf. Met de nieuwe website worden de verschillende onderdelen die daartoe kunnen leiden compleet uitgelicht.
Beurswanden zijn er in vele soorten, maar weinig zijn zo’n handig als IsoFrame. Dit mooie systeem verdient een dito presentatie en wij ontwikkelde isoframe.nl.
Voor Testament Test heeft Webba deze mooie, overzichtelijke en responsive website gerealiseerd.
“Het onmogelijke mogelijk maken”, dat werd het uitgangspunt bij de ontwikkeling van de presentatie van Delta 3D Shop, een webshop met een uitgebreid assortiment aan 3D-printing producten. Van de apparatuur tot de supplementen waaruit een “print” wordt opgebouwd.
Zicht vertaalde de nieuwe identiteit en online ambities van het Concertgebouw, naar een verleidelijk en inspirerend platform.
Om ouders en docenten te helpen bij het voorlichten van kinderen over hun gehoor en de kwetsbaarheid er van, heeft Zicht in opdracht van de Nationale Hoorstichting, De Geluidstuin ontwikkeld.
Zicht ontwikkelde voor het Kröller-Müller Museum een interactief tentoonstellingsconcept.
Al jaren ontwikkelt Zicht de website voor Robeco Zomerconcerten. Een van de grootste festivals in Nederland met jaarlijks maar liefst 100.000 bezoekers.
Al jaren is Otolift een graag geziene klant in de Zicht studio. De trapliftenfabrikant is marktleider in Nederland en ook wereldwijd een grote speler in de markt.
Zicht ontwikkelde een platform om alle culturele initiatieven te bundelen.
Hoe maak je archiefcollecties voor een grote groep toegankelijk? Zicht ontwikkelde het platform Wegwijzer Acthieven WO2.
Auping lanceerde onlangs de Essential. Zicht ontwikkelde de campagnesite.
NBD Biblion is dé leverancier voor bibliotheken in Nederland en België. Het biedt honderden producten en diensten aan; van boeken tot boekbindmachines, van etiketstickers tot RFID chips. Maar ook zorgt NBD Biblion jaarlijks voor 20.000 recensies, onder andere gebruikt door Bol.com. Zicht ontwikkelde voor NDB Biblion de corporate website en documentatiebanken.
ARTtube is een videoplatform voor kunst en design in Nederland en België. De website bevat uiteenlopende filmpjes: interviews met kunstenaars en curatoren, kijkjes achter de schermen, restauratie van kunstwerken, de televisiereeks Boijmans TV en bijzondere animatie- en remixfilms. Het videoplatform ARTtube is door Zicht ontwikkeld.
GGzE (Geestelijke Gezondheidszorg Eindhoven en De Kempen) biedt hulp en ondersteuning aan mensen met ernstige, complexe en vaak langdurende psychiatrische en psychosociale problemen. In opdracht van GGzE ontwierp en bouwde Zicht de corporate website en de website van De Woenselse Poort, een onderdeel van GGzE dat zich richt op forensische psychiatrie.
We ontwikkelden een Augmented Reality App voor tablets om virtueel een traplift in de woning te tonen. Op deze manier is het kiezen voor een traplift een stuk eenvoudiger.
We ontwikkelden een responsive campagnesite voor Auping. De site past zich aan naar het apparaat dat de website benadert. Geschikt voor zowel desktop als mobile.
Campagne om inwoners en bedrijven in de regio Rotterdam uit te dagen om ideeën te leveren om het openbaar vervoer slimmer, beter, leuker te maken.
Klassieke muziek heeft ons veel te bieden. Naast indrukwekkende orkesten, solisten en componisten biedt dit rijke muziekgenre ons verhalen en beelden die tot de verbeelding spreken. Zicht online ontwikkelde voor het Concertgebouw 'het Concertkompas'. Door klassieke muziek in het kompas op een visuele en speelse manier aan te bieden, maken we dit muziekgenre (en bijbehorende concerten) toegankelijk voor een breed publiek.
Op het geheugen van Brabant bouwen mensen samen aan het collectieve geheugen van Brabant. De rijke geschiedenis wordt hier niet alleen gevormd door de grote geschiedkundige verhalen. Juist de kleine persoonlijke verhalen maken de geschiedenis van Brabant herkenbaar en toegankelijk.
Deze game brengt de medewerkers van het Universitair Medisch Centrum Rotterdam in beweging. Teams strijden in een virtuele reis rond de wereld tegen elkaar met als doel een gezonde leefstijl op het werk én thuis.
Waar de Politieke Partijen hard werkten aan de voorbereidingen van hun campagne, hebben we bij Slik hard gewerkt aan het ontwerpen, testen en realiseren van de vernieuwde StemWijzer. Dé tool waarmee u uw politieke voorkeur voor de Tweede Kamerverkiezingen van 2017 test.
Bekijk deze caseEen app waarmee afspraken gemaakt door Account managers van Heineken kunnen worden ingezien en gepland
Bekijk deze caseAl meer dan 3 jaar is Sebwite de vertrouwde partner van Doublepoint voor het onderhoud van de webshop. Nadat de eerste webshop goed dienst had gedaan om het bedrijf op te starten is er na de officiële release van Magento 2 besloten om een geheel nieuwe webshop te bouwen.
Bekijk deze caseAl enkele jaren is Sebwite de partner voor de online werkzaamheden voor Presafe, het bedrijf achter de webshops BHVtotaal.nl en AED.nl. Na een nieuwe aanbesteding voor de ontwikkeling van de nieuwe webshop die de 5-jaar oude webshop moest vervangen won Sebwite de aanbesteding en zijn wij aan de slag gegaan om een nieuwe webshop in Magento2 te bouwen.
Bekijk deze case